Pemimpin utama IS adalah ejen Mossad

Baru-baru ini sebuah portal online Perancis pernah membuat pendedahan yang mengejutkan ramai pihak apabila mendakwa pemimpin utama IS, Abu Bakr Al-Baghdadi sebenarnya adalah seorang agen perisikan Israel Mossad.

Banyak pihak termasuk di dunia Arab dilaporkan terkejut dengan pendedahan tersebut apabila diketahui identiti sebenar Al-Baghdadi ialah seorang Yahudi yang dikenali sebagai Elliot Shimon.

Shimon atau Al-Baghdadi dilaporkan mendapat latihan perang psikologi di Israel dan diserap menyertai agensi perisikan Mossad selain turut menjalin kerjasama erat dengan perkhidmatan rahsia Amerika Syarikat.

Menurut portal itu lagi, Al-Baghdadi telah ditugaskan menjayakan perancangan sulit agensi perisikan rahsia Amerika, British dan Israel untuk mewujudkan sebuah organisasi (‘Negara Islam’ atau IS) yang berupaya menarik perhatian pelampau dan pengganas dari seluruh dunia.

Serentak dengan perancangan itu Shimon melalui organisasi IS yang diketuainya akan berperanan mempengaruhi hati nurani rakyat awam di negara-negara yang dianggap boleh mengancam Israel seterusnya memusnahkannya dari dalam.

Portal yang sama turut memetik sumber lain yang mengesahkan Al-Baghdadi adalah agen risikan Israel yang turut memakai nama palsu Ibrahim ibn Awad ibn Ibrahim Al Al Badri Arradoui Hoseini.

Hal ini mengingatkan penulis kepada watak Mandarin dalam Iron Man 3. Mandarin adalah seorang pelakon yang diupah untuk memainkan peranan sebagai pengganas antarabangsa. Bersama-sama dengan konco-konconya dia telah merakamkan beberapa siri pembunuhan yang dilakukannya dalam bentuk video. Rakaman itu dilakukan di studio tertutup. Video tersebut disebarkan ke seluruh dunia menerusi media-media perdana. (realiti dunia media perdana - mereka hanya merujuk kepada berita dari Eropah dan Amerika seperti BBC, CNN dll)

Tahukah anda bahawa sebahagian daripada rakyat Amerika dan Eropah sendiri sebenarnya tidak mempercayai bahawa al-Qaeda dan IS itu adalah Islam. Hal ini bermula sejak terjadinya insiden 9/11, apabila 'nashkah' al-Qaeda yang diciptakan Mossad-CIA gagal menimbulkan kebencian terhadap Islam diseluruh dunia.  
Share this article :
 
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. MacJay.Net - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger