Jejak Yahudi di Indonesia

Percaya atau tidak, logo Trans TV (stesen televisyen Indonesia) dikatakan mirip dengan logo Freemason, yang merupakan sebuah organisasi Yahudi-Kristian pada masa Perang Salib. Hal ini telah dikemukakan oleh penulis buku "Jejak Freemason dan Zionis di Indonesia" karya Ustaz Herry Nurdin. Lihat gambar dibawah:


untitled-1.jpg

voc-freemason-2.jpg
Kewujudan VOC di Indonesia tidak terlepas daripada pengaruh Zionisme. Bangsa Yahudi Belanda secara perlahan-lahan menanam pengaruh Zionisme di Indonesia. Lihatlah lambang VOC yang sangat mirip dengan lambang Zionisme, bintang daud yang juga terdapat pada bendera Israel.
Medium lain yang digunakan oleh Yahudi di Indonesia adalah melalui jalur telekomunikasi. Ketika Indosat melakukan perubahan pada sistem pengurusannya, 41,94% sahamnya dibeli oleh Singapore Technologies Telemedia (STT), anak syarikat SingTel, dimana pengurus-pengurus syarikat tersebut kebanyakannya merupakan hasil didikan Yahudi. Jika dilihat dengan teliti, logo Indosat sekarang merupakan metamorfosis daripada Bintang David yang merupakan simbol bangsa Yahudi.
Namun dalam salah satu blog, ada terdapat gambar-gambar seperti ini.



Perhatikan 3 gambar/simbol zionis yang lain, di bawah ini:
Air Mata Horus
Di atas adalah merupakan imej lambang "mata Horus". Perhatikan juga air mata Horus itu.
Horus
Gambar di atas merupakan gambar Horus, dewa berkepala burung. Perhatikan kepala burung tersebut.
Ular Symbolic
Gambar di atas merupakan ular symbolik Masonic. Di tengahnya pula, terdapat segitiga seperti piramid yang memuatkan imej matahari yang merupakan lambang Horus, si Dewa Matahari. Dibahagian atas segitiga tersebut, terdapat satu mata. Ia adalah satu lambang Iblis yang sangat dikenal kepada sesiapa yang kerap membaca mengenai agen Yahudi.

Sekarang perhatikan lambang di bawah:
Salafy
Gambar di atas merupakan lambang/logo salah satu penerbit buku-buku Salafy. Perhatikan logo yang mirip satu mata itu. Dan perhatikan lagi, bukankah itu juga mirip dengan kepala burung? Perhatikan pen yang menyerupai ular naga. Lihat tetesan air seperti air mata Horus.
Orang-orang salafy tentu faham apa itu tasyabbuh. Jika saya menggunakan lambang salib, swastika, atau bintang Daud sebagai lambang perniagaan saya, tentu mereka akan mengangap saya sebagai agen Kristian atau Israel. Maka, wajarlah jika saya mencurigai mereka sebagai agen Freemasonry kerana mereka menjadikan simbol-simbol "masonic" sebagai logo terbitan mereka.
Mungkinkah Salafy merupakan bentukan Freemason? Jika benar, maka berhati-hatilah kamu para ’salafiyun’! Karana ajaran dan buku-buku kamu semua telah diselitkan dengan unsur-unsur Syaitan.
Jika Freemasonry sudah terlarang di Indonesia, ia tidak bererti mereka tidak akan terus berusaha untuk menawan Indonesia. Mereka tidak akan terus berdiam diri selagi kaum muslim belum mengikuti agama mereka. Atau setidaknya mengamalkan gaya hidup sebagaimana mereka hidup. Allah sudah memberikan peringatan akan hal ini dalam surat Al-Baqarah ayat 120.



Tidak akan redha orang-orang Yahudi dan Nasrani keatas kamu sehingga kamu mengikuti ajaran mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang benar)” dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kehendak mereka setelah kebenaran telah kamu ketahui, Maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu.
Share this article :
 

+ ulasan + 2 ulasan

6 January 2014 at 11:49

Salam saya min, seorang penjual Obat Gondok Anak

16 June 2015 at 10:19

makasih infonya
mantap

Post a Comment
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. MacJay.Net - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger