[Video, Gambar] Penipuan Moon Landings

Pada tanggal 20 Julai 1969, Neil Armstrong dan Buzz Aldrin telah mencipta sejarah sebagai manusia pertama dan kedua yang menjejakkan kaki ke bulan. Program NASA ini telah membuka mata kebanyakan rakyat Amerika tentang keupayaan teknologi negara Uncle Sam itu. Program Apollo 11 ini juga telah berjaya menjatuhkan empayar Soviet Union puluhan tahun berikutnya apabila negara Eropah Timur itu mula menghasilkan mesin-mesin yang tidak berguna pada awal kejayaan Apollo 11 seperti yang dilaporkan.
Namun, tahukah anda kebanyakan pihak pada hari ini, termasuk rakyat Amerika sendiri, percaya bahawa program Apollo 11 sebenarnya tidak lebih hanyalah propaganda Amerika Syarikat semata-mata. Hal ini demikian kerana;
1. Pada era 1960-an Amerika dan Soviet Union berada pada situasi Perang Teknologi, manifestasi daripada Perang Dingin.
2. Teknologi komputer pada waktu itu sangat mundur.
3. Tiada bintang yang kelihatan.
4. Bayang-bayang terbentuk dari dua sumber cahaya.
5. Debu-debu yang terhasil dari 'kenderaan' yang dinaiki neil Armstrong dan Buzz Aldrin tidak menghapuskan kesan tapak kaki.
6. Sebuah batu dikesan mempunyai tanda 'C'. (NASA mengatakan bahawa ia adalah kecacatan yang terhasil ketika gambar dicuci. Namun, pengkaji mengatakan ia adalah props yang tidak dialihkan kerana kecuaian pihak yang membikin adegan ini.)

Dokumentari bertajuk The Truth Behind The Moon Landings ini akan membawa anda menyelongkar segala kecacatan yang terdapat pada Apollo 11. Menerusi dokumentari ini, anda akan melihat bagaimana penyelidik cuba melakonkan semula situasi ketika Moon Landings bagi menentukan samada hukum fizik Apollo 11 menyamai hukum fizik kajian mereka. Jika ia menyamai hasil kajian yang dilakukan olej penyelidik ini bermakna Apollo 11 adalah hoax. Selamat menonton.



Berikut adalah antara snapshot yang diperolehi daripada dokumentari di atas.
Sebuah filem James Bond bertajuk Diamond Are Forever lakonan Sir Sean Connery pernah memaparkan bagaimana Moon Landing ini dilakukan di dalam sebuah studio di kawasan terpencil. 
Share this article :
 
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. MacJay.Net - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger