Protester Kristian lindungi Protester Muslim ketika sembahyang

Selepas berlakunya tsunami politik di Tunisia yang menyaksikan jatuhnya rejim Ben Ali kini rejim Hosni Mubarak di Mesir pula diambang kejatuhan. beberapa hari yang lalu kira-kira 8 juta rakyat Mesir turun dijalanan bagi menyertai bantahan terhadap 'anjing Israel' yang sedang memegang tampuk pemerintahan negara mereka itu. namun, beberapa laman web khususnya di Eropah melaporkan bahawa Israel secara diam-diam terbabit dalam 'menyuraikan' penunjuk perasaan di jalanan. mereka (Israel) dikatakan antaranya telah menyelurkan senjata kepada pihak berkuasa Mesir bagi menyuraikan bantahan yang saban hari makin hebat.

Tunjuk perasaan di mesir yang sedang berlaku bukan sahaja disertai oleh Muslim Mesir sahaja, malah turut serta bersama mereka bagi memperjuangkan hak rakyat Mesir sekaligus rakyat Palestin ialah orang beragama Kristian Mesir. Gambar eksklusif dibawah ini membuktikannya. Apa yang membanggakan, orang Kristian Mesir bersama-sama membantu melindungi Muslim Mesir yang sedang bersembahyang ketika berlakunya demonstrasi.
Sumber dari www.mediamalaya.com
Share this article :
 

+ ulasan + 4 ulasan

5 February 2011 at 12:19

inilah yang kita panggil manusia :)

7 February 2011 at 22:37

islam-kristian boleh sebegini takkan kita sesama islam masih nak bergaduh...? tq. mohon share k

18 February 2011 at 02:13

yang nk bergaduh tu bukannye islam dgn islam la,melayu dgn melayu act,sekarang ni minda kite dh dikawal oleh kuase besar.banyak bende yang kite tak tau lagi dalam konspirasi dunia ni..hmmm..

22 June 2011 at 06:27

Kalau nak ikutkan Kristian ke, Muslim kew.. Dua2 kitab diturunkan untuk para-para Nabi.. Isi kandungan yg hampir sama tapi tidak lah sama 100%.. Iaitu menjaga adab2 sesama manusia dan kehidupan.. Secara umumnya.. Namum terpulang kepada umat2nya mengamalkan kitab itu atau tidak.. Nak ikutkan, Kristian pun pada dahulunya tak ada amal couple2 nieh.. Tapi zaman sekarang, Umat Islam sendiri pun sama juga ada yang couple2..

Post a Comment
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. MacJay.Net - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger