Pengguguran melambatkan kedatangan al-Masih?

Ketua Rabbi Israel Yona Metzger dan Shlomo Amar telah menyeru supaya Yahudi Israel menentang aktiviti pengguguran janin kerana ia hanya akan melambatkan kedatangan ‘Al-Masih Yahudi yang Dijanjikan’.


Agak melucukan kerana pada 1974, Yahudi Zionis seperti Henry Kissinger dan Z. Brzezinski telah menyokong dan mengetuai aktviti ini di negara-negara bukan-Barat melalui kawalan makanan, pengguguran dan beberapa kaedah kawalan kelahiran lain. Melalui langkah inilah, purata satu juta kanak-kanak perempuan terbunuh di India. Di AS pula, lebih 1.2 juta pengguguran dilaporkan pada 2005.

Kedua-dua Rabbi Zionis itu menghantar surat kepada semua Rabbi untuk mengajak mereka menentang gejala ini, berdasarkan ajaran Taurat. Mereka juga bercadang untuk membentuk satu jawatankuasa bagai melawan 50,000 Yahudi yang mengamalkan aktiviti pengguguran setiap tahun di Israel (kadar tertinggi di dunia berdasarkan populasi Yahudi Israel yang hanya 5 juta).

Pada 2009 – Metzger dan Amar menyatakan bahawa “pengguguran membunuh ribuan bayi-bayi Israel setiap tahun dan melengahkan kedatangan al Masih”.


Mereka juga berkata bahawa pengguguran hanya akan “melambatkan penebusan dosa” apabila kedatangan al Masih ditangguhkan seperti yang diajarkan dalam Babylonian Talmud dalam Tractate Niddah yang mengatakan bahawa setiap bayi yang lahir membawa orang Yahudi hampir kepada penebusan dosa mereka.

Kecuali beberapa kelompok ahli ‘Rumah Israel’ – yang selebihnya menolak Nabi Isa sebagai ‘al Masih Yahudi yang Dijanjikan (sebut Moshiach dalam bahasa Ibrani)’ kerana baginda gagal memberi mereka kuasa seperti yang diharapkan. Hari ini, Yahudi Berber Afrika dan Khazarian juga percaya yang Nabi Isa adalah seorang “yang palsu” dan bukannya al masih Yahudi yang dijanjikan.

Kitab Tanakh menjelaskan beberapa spesifikasi tentang siapa al Masih. Beliau adalah dari keturunan Nabi Daud (2 Samuel 7:12-13; Jeremiah 23:5), pengikut undang-undang Nabi Musa (Isaiah 11:2-5), hakim yang adil (Jeremiah 33:15), dan seorang pemimpin tentera yang hebat. Nabi Isa memenuhi spesifikasi tersebut kecuali sebagai ketua tentera.
Jerry Rabow menulis dalam bukunya ’50 Jewish Messiahs’ (terbitan tahun 2002) tentang 50 orang pemimpin agama Yahudi yang mengaku sebagai “al Masih Yahudi Yang Dijanjikan” selepas Nabi Isa disalib. Antara yang paling menonjol adalah al Masih Yahudi kurun ke 17 iaitu Shabbatai Tzvi (gambar) yang mana pengikutnya terdiri daripada ‘Kripto-Yahudi’ yang kini masih terdapat di kalangan elit sekular Turki dan di Barat pula, mereka berpura-pura sebagai ‘Kristian’.
Orang Islam mempercayai Nabi Isa adalah al Masih, tetapi tidak meletakkan sifat ketuhanan pada baginda sepertimana yang dilakukan oleh penganut Kristian. Tambahan lagi, paderi-paderi Gereja terdahulu mengingatkan tentang satu masa akan tiba apabila Yahudi tersalah anggap Dajjal sebagai al Masih mereka.
Share this article :
 

+ ulasan + 4 ulasan

Anonymous
7 November 2011 at 13:00

Asslmualaikum.. Saya sedikit keliru, kenapa Rabbai2 ini masih menunggu kelahiran Al Masih yakni dajjal mereka sedangkn mereka tau Al Masih Dajjal mereka sedang bersembunyi di segi tiga bermuda ?

8 November 2011 at 23:29

Teori Dajjal di Segitiga Bermuda belum diterima oleh semua pihak baik Yahudi, Kristian mahupun pihak Muslim.

*Setiap agama mempunyai "Imam Mahdi" versi mereka sendiri - Hindu, Buddha, Kristian, Yahudi (ada yg tidak menyebut nama)

Agama spt Islam, Kristian, Yahudi juga mempercayai Nabi Isa as akan kembali di akhir zaman. (masing-masing ada versi tersendiri)

Anonymous
17 November 2011 at 02:42

Salam..
AntiChrist itu sendiri adalah Dajjal dimana menurut Kitab Injil(yg masih ada sebahagian ayat2 Allah yg tinggal)Dajjal itu akan meniru perwatakan Nabi Isa krn itu pd peringkat awal dia akan mendakwa dirinya sebagai Nabi..
Bagi Umat Islam,yg perlu kita banar2 tidak silap ialah menunggu dan menyambut Imam Al-Mahdi krn Nabi Isa akan Menyertainya setelah baginda diturunkan..Hadith2 mengatakan bahawa Imam Al-Mahdi itu akan dibai'ah secara Paksa krn beliau sendiri tidak mengetahui dirinya adalah Imam Al-Mahdi..
Maka kita harus mendekati para2 wali krn para2 Wali ini yg akan Allah Ilhamkan utk membai'ah Imam Al-Mahdi kelak..

26 November 2014 at 00:11

.
Apakah bener aktiviti pengguguran janin dari kalangan orang2 Yahudi Zionis,
akan melambatkan kedatangan AlMasih dari Bani Yahudi seperti yg dijanjikan?
Dakwaan Rabbi2 Yahudi itu semata2 utk meramaikan bilangan Yahudi Zionis.
Makin ramei Yahudi Zionis dibumi bertambah ramei lagi Dajjal Perosak Alam.
Yahudi Zionis ketakutan bisa pupos kapan bangkitnya itu "Miracles" AlMahdi.

Pak Moses pernah bernikah ada beristeri tapi tiada anak penyambong zuriat.
Pak Jesus tidak bernikah tiada isteri masakan ada anak penyambong zuriat.
Muhammad SAW telah bernikah ada beristeri ada "Putra" penyambong zuriat.
Maka wajib diketahui siapa dia "Anak Mukjizat Nabi" darinya bangkit AlMahdi.

Bermakna Pak Moses dgn Pak Jesus telah terputus talian penyambong Nasab.
Bermakna ngak akan ada Messiah Bani Yahudi selaen dari Baka DNA Pak Moses.
Bermakna ngak akan ada Messiah Bani Nasara selaen dari Baka DNA Pak Jesus.
Hanya dari "Sulbi" Rasulullah SAW telah Allah bangkitkan itu "Sang Penyelamat".
.

Post a Comment
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. MacJay.Net - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger