Lost Tapes : Bigfoot

Percayakah anda pada kewujudan Bigfoot? Beberapa tahun dahulu, Malaysia telah digegarkan dengan berita penemuan sejenis makhluk misteri yang dikenali sebagai Bigfoot. klik di sini

Namun kali ini video yang pernah ditayangkan oleh Animal Planet dan Discovery Channel ini akan membuatkan kita berfikir sejenak.

Seorang wanita yang bertugas sebagai ranger hutan sedang menjalankan tugasnya untuk beberapa hari lagi sebelum tugasnya tamat pada musim itu. Nak dijadikan cerita, seorang pemburu haram telah 'jatuh cinta' pada ranger hutan yang jelita ini. Pemburu haram itu kerap kali mengekori dan merakamkan aksi ranger wanita terbabit. Suatu hari, ketika di sungai, ranger wanita terbabit telah terdengar suatu suara.

Ketika sedang meninjau kamera CCTV yang dipasang pada sebatang pokok, ranger wanita tersebut menjumpai sejenis 'bulu' dan ia seakan-akan bulu orang utan atau lebih kepada gorilla. Hasil kajian yang dibuat oleh ibu pejabat, mereka mendapati bahawa bulu tersebut tidak tergolong dikalangan binatang seperti monyet, gorilla, orang utan atau yang sewaktu dengannya.

Ketika ini kerap kali terdengar bunyi-bunyi ngauman...

Diringkaskan cerita, di akhir video ini 'Bigfoot' tersebut telah menyelamatkan ranger wanita itu daripada gangguan pemburu haram tadi. Dokumentari ini telah dirakamkan melalui kamera CCTV dan HandyCam.
P/S : Terdapat satu kes dimana seekor Gorilla jantan di sebuah zoo, tidak mahu makan apabila 'petugas wanita' yang selalu memberinya makan tidak bertugas untuk masa yang agak lama. Binatang tersebut telah lari dari kandangnya. Petugas yang lain mengesyaki bahawa Gorilla tersebut telah 'jatuh hati' pada wanita tersebut.
Share this article :
 
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. MacJay.Net - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger