Senarai Artis Wanita Malaysia Merokok

Apa nak jadi dengan artis Malaysia sekarang ini, nak cari artis yang 100% bersih dari gejala sosial yang tidak sihat memang agak susah. tambahan pula, jika wartawan-wartawan media perdana (hiburan) dibarisi oleh orang-orang yang 'banyak pahala'nya sehingga sanggup bersekongkol dengan artis ini dengan merahsiakannya dari pengetahuan peminat. Mungkin diorang (wartawan media perdana-hiburan) ni takut rumah mereka dilempar dengan darah ataupun bangkai 'gajah' pula kot..Hehehe..Baiklah, jom kita usha senarai  artis wanita Malaysia yang ketagihan rokok.

Di tempat pertama ialah Shariffah Amani. Faktor Shariffah Amani menduduki tangga pertama ialah wajah Melayu kampungnya dan perwatakan ibunya yang begitu baik sekali. Bayangkanlah tetiba anak perempuan hisap..
Pelakon yang mempunyai bakat besar dan dikuatkan lagi dengan gandingan adik beradiknya, siapa lagi kalau bukan Sharifah Amani, yang pernah mengemparkan dunia hiburan dengan membotakkan rambut. Sharifah Amani ini seperti sedia maklum memang cukup dikenali sebagai pelakon yang lahir dalam keluarga yang cukup bahagia dan terdidik. Namun, apa yang mengejutkan ramai pihak selepas ini adalah mengenai sebuah video yang memaparkan dimana Sharifah Amani sedang menghisap rokok ketika sedang di temubual oleh seseorang 'wartawan' yang berbangsa asing. Kalau buka fullscreen, memang ada Sharifah pegang rokok dengan tangannya.
Artis di tempat kedua (2) pula adalah Aflind Shauki dan isterinya. Si 'Buyot' (nama glamour dalam filem Buli) ni nampak saja 'skema' dalam filem Papadom tapi di dunia realiti, lihat sajalah...
Tetapi dalam meniti era kegemilangannya..Afdlin tampak tidak profesional dalam pengurusan peribadinya. Rata-rata ramai yang tahu bahawa merokok itu membahayakan kesihatan..Dan gambar yang dipaparkan jelas menunjukkan dia merupakan seorang perokok. Lihat saja di tangan dia dan isterinya itu. Jika ditanya pada tuan empunya badan, pasti jawapannya 'super impose'. Untuk makluman anda, gambar seperti ini tidak boleh di 'super impose'kan.

Di tempat ketiga (3) pula adalah pelakon sinetron Soleha yang memegang watak isteri kedua kepada watak Ikram lakonan Rionaldo, iaitu Zaskia Adya Mecca. Tentu para pembaca tertanya-tanya, mengapa artis Indonesia juga termasuk ke dalam senarai ini kan? Jawapannya adalah kerana tidak ada bezanya industri seni Malaysia ataupun Indonesia, kerana yang pasti ramai rakyat Malaysia yang menonton karya-karya dari seberang. Ya kan? Pernahkah anda terfikir bahawa Zaskia ini adalah perokok dan mempunyai tatoo. 



Di tempat keempat (4) ialah Fasha Sandha. Akibat penyebaran secara berleluasa gambar di atas, Fasha Sandha akhirnya telah membuat pengakuan yang dia sememangnya merokok. Namun dia bukanlah seorang heavy smoker, cuma kadang-kadang (social smoker) sahaja.
Fasha Sandha telah memberitahu yang gambar di atas telah diambil oleh kenalannya di suatu majlis. Fasha Sandha sendiri telah melihat gambar di atas menggunakan Blackberry miliknya.

Di tempat kelima (5) ialah Sazzy Falak. Sazzy memang dikenali dengan gaya urbannya. Gambar ini menunjukkan Sazzy sedang memegang puntung rokok ini diambil ketika Sazzy bersama-sama Yasmin Hani dan rakan-rakannya yang lain di sebuah parti. Di sebuah laman hiburan, menyatakan bahawa Sazzy sememangnya perokok. Tapi, kadang-kadang je...
Seterusnya di tempat keenam (8) pula ialah Shariffah Sofea. Gambar ini dirakamkan ketika Shariffah Sofea bersama-sama Jue Aziz dan Jehan Miskin di sebuah kelab malam.
Yang ketujuh (7) ialah bekas peserta Gadis Melayu 3 Sharifah Jasmine Soraya. beberapa gambar lagi menunjukkan Jasmine sedang bercumbu dengan pasangan wanitanya.
Baiklah, setakat ini sahaja. Jika anda mempunyai sebarang rasa tidak puas hati ataupun sebarang cadangan sila tinggalkan komen anda. Bye....

Share this article :
 

+ ulasan + 17 ulasan

Anonymous
26 September 2010 at 11:32

apa nk jadi ngan artis babi zaman sekarang ni...cibai

Anonymous
28 September 2010 at 16:32

kat atas tulis artis wanita...afdlin tu plak cmne?

28 September 2010 at 20:55

Isteri pernah berlakon jugak...

Anonymous
21 October 2010 at 17:07

macam gampang pompuan indon tu...kata org indon kuat iman...tgk ade tatu ngan hisap rokok...kimak tol...wat malu name islam aje

26 December 2010 at 14:47

kalah artis hollywood!

28 December 2010 at 20:13

ya Allah sy admire mereka semua, tp mcm ni rupenye perangai sbnar.. hilang respect kat mereka.memalukan

29 December 2010 at 02:31

jgn lpe scha..
die heavy tu..

29 December 2010 at 04:31

ya Allah..berikan lah hidayah kepada mereka ini..tunjukkan lah jalan yg lurus.

29 December 2010 at 04:33

ya Allah berikan lah mereka hidayah..tunjukkan jalan yg lurus.

Anonymous
29 December 2010 at 12:35

Memang tak patut la perangai mcm ni. Tapi....
1. Yg artis2 ni pun bengap pegi ambik gambar dlm keadaan begini, kan dah kena expose. Berhati2 bila bergambar atau post gambar di facebook.
2. Perokok, kaki minum atau kaki seks tak semesti jahat. Setengah tu lebih baik drp yg pakai kopiah atau tudung. Cuma dari segi akhlak jer la yg kurang.
3. Ni yg tukang sebar gambar2 ni agaknya dapat apa? PAHALA? Kerana menyedarkan org ramai? Ataupun DOSA? Kerana mengaibkan orang? Lu pikir lah sendiri!!!!
4. Yg dok mencarut kat atas tu, sudah sudah lah... artis2 ni tak kacau korang pun. Menambahkan dosa sendiri lagi ada la.

Ingat... sebelum mengatakan org lain salah atau tak betul, periksa diri sendiri dulu. Tiada manusia yg maksum di muka bumi ini selain para nabi kita.

29 December 2010 at 13:18

Artikel ini bukan bertujuan untuk meaibkan sesiapa. Anda perlu memahami makna kata 'aib' betul-betul. Artis ini semua secara terang-terangan merokok dihadapan khalayak, jadi mereka sendiri tidak menganggap ia sesuatu yg meaibkan.

Tujuan artikel ini ditulis adlh bg menyedarkan peminat2 agar tidak tersalah memilih artis. Artis ini adlah idola. Justeru, kadar peningkatan wanita merokok di Malaysia ini pun sedikit sebanyak dipengaruhi oleh artis Malaysia.

Kalau tidak WHO pun tak had kan adegan merokok dlm filem. Adakah anda tidak mdpt pengtahuan yg tak diberi oleh media perdana?

1 January 2011 at 12:14

aku pernah nampak amani hisap rokok time shooting kt upm. dia bajet bagus je smbil hembus asap rokok

Anonymous
2 January 2011 at 11:27

malu la.kita tengok mcm baik, berlakon je..nama pun berlakon, xpayah nak jadi contoh buat drama unsur kebaikan tapi yg berlakon tu mcm setan..benda mcm ni kalau xbenteras sampai la ank cucu dia mcm tu..bila dah tua ganyut xpayah nak nasihatkan anak cucu..dah nak mati baru nak taubat.aku rasa mak bapak dia aku rasa puas nasihatkan dia orang tu..tapi dah tak makan cara tu..memang anak degil.. stndby bila dah ade ank pompuan , anak dah besar sikit kau tau la..mcm bagus je.. dunia ni sekejap je pusing..jgn kata pakai skirt pendek, takut zaman akan dtg pakai baju pendek seluar xpayah pakai..baru rock.. masa zaman mama pun sama jugak pakai skirt seluar dalam pakai mcm xpakai.lebih baik xpakai...sory just luahan je..

7 January 2011 at 19:18

yup...pasai amani tu mmg penah nmpk dpn mata jugk, dkt upm..pnggmbrn drama pa ntah..ceh..xmalu lgsungla..dhla dkt kolej laki..mmg memalukan..pakai plak suar pendek ja

5 June 2011 at 03:22

saya suka jawapan admin :)

Hamba
14 August 2011 at 06:42

Anonymous says:
29 December 2010 12:35
Memang tak patut la perangai
mcm ni. Tapi....
1. Yg artis2 ni pun bengap pegi
ambik gambar dlm keadaan
begini, kan dah kena expose.
Berhati2 bila bergambar atau
post gambar di facebook.
2. Perokok, kaki minum atau kaki
seks tak semesti jahat. Setengah
tu lebih baik drp yg pakai kopiah
atau tudung. Cuma dari segi
akhlak jer la yg kurang.



2. Perokok, kaki minum atau kaki
seks tak semesti jahat?.

k0 ni dh xde akal ke?xtau d0sa pahala?dah terang2 zina dgan arak adalah DOSA BESAR! Di0rang mnzalimi dr sndri..xjahat ke mcm 2 hah?!

. Setengah
tu lebih baik drp yg pakai kopiah
atau tudung.

Ye ke lbih baik?mana k0 tau?yg pkai tudung skurang-kurang nya dia dh tutup aurat..takutkan api neraka yg akan mmbakar rmbut di0rang kat akhirat nanti

aisyaten
9 November 2011 at 14:47

Assalamualaikum..
mm,,admin cuma nak bgi pngajaran n untuk kita sume jdikan pedoman je..jdi asenye xtimbul isu aib mengaibkan org..ye x..?moga diorg diberi hidayah ye..tros trang saya ckp,org yg saya syg sndiri pown merokok tpi sama2 ya doakan t dia berhenti<3

peacee^^

Post a Comment
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. MacJay.Net - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger