Mitos Haikal Sulaiman, Tabut Yang Hilang dan Penantian Juru Selamat Yahudi

Kali ini saya ingin memperkenalkan kepada pembaca, senaskah buku yang sememangnya wajar untuk kita memberi tumpuan. Kajian dalam buku ini berangkat dari perspektif Sunni. Buku ini juga dilengkapi dengan fatwa syar’i bagi umat Muslim tentang Yerusalem oleh Syeikh Yusuf Al-Qaradhawi (Ketua Majlis Ulama Sedunia) dan Surat Terbuka Hizbut Tahrir kepada Konferensi Al-Quds. Bagi saya, yang paling mencengangkan adalah foto-fotonya, whoa… !


” Ada rahasia apa di balik penggalian Al-Quds oleh Zionis …?”

Ada “rahsia besar” di sebalik penggalian Masjid al-Aqsha oleh Yahudi. Rahsia ini menyimpan sejumlah informasi spektakular sejak beratus-ratus tahun lalu dan hingga kini belum terungkap.

Tabut adalah salah satu rahsia yang terbesar. Benda keramat yang diyakini sebagai mukjizat Nabi Musa (as) ini, telah hilang. Bangsa Yahudi meyakini bahawa benda itu kini bersemayam di salah satu lokasi suci Masjid al-Aqsha. Menurut mereka, kedatangan sang Juru Selamat (dajjal) hanya tinggal menunggu waktu dan akan gagal sama sekali jika mereka tidak berjaya mendapatkan benda yang juga mereka yakini sebagai simbol kekuasaan di muka bumi (baca-konsep One World).

*Di manakah sesungguhnya Tabut keramat itu berada?

*Apa yang sebenarnya kini sedang berlangsung di sekitar al-Aqsha?

*Apakah kaitannya dengan masa depan Islam?

Share this article :
 
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. MacJay.Net - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger