Kepulangan Yajuj Majuj dan Penubuhan Israel

“…Dan mustahil kepada penduduk sesebuah negeri yang Kami binasakan, bahawa mereka tidak akan kembali hingga apabila terbuka tembok yang menyekat Ya’juj dan Ma’juj, serta mereka meluru turun dari tiap-tiap tempat yang tinggi...”; al-Anbiyaa’:95-96

Selain itu, berdasarkan keterangan Surah al-Kahfi : 92-98, fakta relevan mengenali Yajuj Majuj ialah:
a.) Negeri Yajuj Majuj : Khazaria, Russia (Gog is the Anglo-American-Israeli alliance and Magog is Russia)
b.) Jalan ke utara : ke utara Iran menuju ke Armenia
c.) Di antara dua gunung : Gunung Caucasus
d.) Kaum hampir mereka tidak memahami perkataan : Kaum Armenia
e.) Tembok besi : Daryal George/Iberian Gates/Caucasian Gates

Siapakah kaum Yajuj Majuj? Mereka adalah puak Khazar, iaitu 98% bangsa Yahudi kita ketahui hari ini. Yahudi Khazar adalah palsu, dan 12 kaum Yahudi sebenar berkulit gelap, jauh berbeza dari rupa Yahudi kita kenali hari ini. Patung atau lukisan dinding Piramid atau Mesir menunjukkan Firaun adalah negro, dan orang Yahudi berkulit gelap. Mereka kaum bersama Nabi Musa as menyeberangi Laut Merah. Oleh itu bagaimana pula mereka yang berwajah German atau Rusia boleh mengaku mereka Yahudi? Inilah tipu-daya Yajuj Majuj.

 |Pembentukan Negara Israel-Intro|
 Kemungkinan untuk menjadikan Palestin sebagai negara Yahudi sudah menjadi matlamat Zionis sejak akhir kurun ke-19. Selepas Pengisytiharan Balfour, idea untuk melobi sokongan kuasa besar semakin kuat dan melalui Perisytiharan Balfour, kerajaan Britain berjanji untuk menyokong penubuhan negara Yahudi di Palestin. Pada tahun 1936, Suruhanjaya Peel mencadangkan Palestin dibahagikan kepada negara untuk orang Yahudi dan negara untuk orang Arab. Cadangan ini ditolak atas alasan tidak akan berjaya oleh kerajaan Britain dan menjadi salah satu sebab kepada pemberontakan negara Arab 1936-1939 di Palestin.

 |1882-1904|
Gelombang pertama penghijrahan pendatang haram Yahudi dari Eropah ke Palestin

|1897|
Kongres Zionis pertama bertemu di Basel, Switzerland. Kongres tersebut dilancarkan untuk menempatkan lebih ramai Yahudi di bumi Palestin. Di dalam kongres yang sama, Organisasi Zionis sedunia (World Zionist Organization) ditubuhkan

|1904-1914|
Gelombang penghijrahan kedua pendatang haram Yahudi

|1917, 2 November|
Menteri Luar England, Lord Arthur James Balfour, mengutus surat (yang kemudiannya dikenali sebagai Deklarasi Balfour) kepada Lord Edmund de Rothschild bagi menyokong usaha penubuhan negara Yahudi di bumi Palestin

|1918, 9 Disember|
Tentera British menjajah Palestin

|1920, 24 April|
Persidangan San Remo telah memberi kuasa kepada England ke atas Palestin

|1936-1939|
Rakyat Palestin cuba bangkit bagi menentang penjajahan

|1947, 29 November|
Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB), melalui Jawatankuasa Khas mengenai Palestin telah mencadangkan supaya negara Palestin dipecahkan menjadi dua negara, sebahagian bagi rakyat berketurunan Arab Palestin dan sebahagian lagi bagi pendatang haram Yahudi (Resolusi 181 perhimpunan agung PBB). Manakala Baitul Maqdis (atau Al-Quds atau Jerusalem) dan daerah di sekitarnya dijadikan kawasan antarabangsa, tanpa berbincang terlebih dahulu dengan pihak Palestin

|1948, 9 April|
Pasukan pengganas bawah tanah Yahudi yang dikenali sebagai kumpulan Irgun dan Stern Gang melakukan pembunuhan kejam ke atas 254 rakyat Palestin di perkampungan Deir Yassin berdekatan Baitul Maqdis

|1948, 14 Mei|
Mandat England ke atas Palestin berakhir secara rasminya. Yahudi Zionis serta-merta mengishtiharkan penubuhan negara israel. Amerika Syarikat menawarkan hubungan diplomatik penuh bagi mengiktiraf negara haram Israel

|1949|
Pada penghujung tahun 1948, Israel meluaskan penjajahannya ke atas 78% daripada tanah Palestin. Akibat dari rampasan tersebut 750,000 orang Palestin menjadi pelarian dan hidup dalam keadaan yang sangat daif. Sebelum tahun 1947, Yahudi hanya berjaya memiliki 7% tanah Palestin

|1967, 5 Jun|
Israel melancarkan serangan ke atas beberapa negara Arab. Peperangan ini dikenali sebagai ‘Perang Enam Hari.’ Israel mendapat bantuan kewangan dan persenjataan dari Amerika Syarikat. Di dalam peperangan tersebut, Israel telah menawan Timur Baitul Maqdis, Tebing Barat dan Gaza. Akibatnya, 500,000 lagi warga Palestin dihalau dari kampug halaman mereka.

 LEBIH 6 JUTA RAKYAT PALESTIN TELAH MENJADI PELARIAN SEMENJAK TAHUN 1948...
Share this article :
 

+ ulasan + 10 ulasan

Anonymous
18 May 2011 at 07:13

Sedih tengok saudara2 Islam di sana merempat di negara sendiri. Pendatang plak yang pijak pala. Dah bagi betis, nak peha plak.. Yang negara Arab plak takat ble tengok je pastu setakat mengutuk.. Budak sekolah tadika pun bleh main kutuk-kutuk.. Negara Arab nie bacul n dayus.. Senyum sampai ke telinga n hanguk sampai ke lantai klu dapat sembang ngan pemimpin barat.. Wat tak tau je saudara seagama di bunuh pemimpin barat yang die salam tue..

19 May 2011 at 07:46

Sebenarnya tuan saya masih agak keliru.

Jikalau mereka (Zionis-Yahudi Khazar) ini Yahudi Palsu, bagaimana keseluruhan mereka mampu bertutur dalam bahasa Ibrani?

Yg ke-2, jika yahudi berkulit gelap, bagaimana pula status Yahdui Ortodhoks turut memiliki kulit cerah??

Sekian terima kasih atas segala response.

21 May 2011 at 14:52

emm..bhs tu bleh dipelajari. Kaum yg "hampir" x kenal pkataan ialah Armenia..pkataan "hampir" menunjukkan ad d antr mrk ni yg knal bhs..

Dlm 1 catatan sejarah, 'Yahudi dikatakan berjalan meninggalkan kwsn pgngn itu kmdian bselerak ke suruh Eropah..kehidupan ketika ini pasti akan m'ambil masa yg agak panjang..d waktu inilah mrk mula mempelajari tamadun Barat/bahasa..cb bc ttg perjalanan Yahudi sebelum di Eropah & Peperangan Waterloo yg kesannya Rothschild tlh mbuat bbrp tuntutan..

Anonymous
23 May 2011 at 08:36

Salam..
Antara sebab bangsa Kazar boleh berbahasa Ibrani adalah krn mereka menganut agama Judaism dan mengasimilasi bahasa dan budaya Yahudi..Pd Asalnya mereka beragama Pagan..
Oleh kerana anutan pagan ini menjadikan mereka korup dan berbunuhan sesama sendiri,maka pemimpin mereka menganjurkan mereka utk menganut agama monotism yakni agama yg menyembah tuhan yg satu..Mereka telah memilih agama Judaism,mengimpot Rabbi2 Yahudi utk mengajar mereka,membuka sekolah2 Yahudi dan dari situ mereka berasimilasi dgn peradaban Yahudi..
Bygkan jika kita org2 Melayu yg boleh membaca Al-Quran,berpakaian ikut Sunnah,bertutur dlm bahasa Arab,lalu kita mengklaim kita adalah berbangsa Arab,begitulah juga halnya dgn bangsa Kazar ini..
Itulah sebabnya rancangan mereka ditentang oleh Yahudi yg menganut ajaran Taurat krn tindakan Yahudi Kazar ini bertentangan dgn ajaran dari Taurat..
Mereka yg mengikut ajaran Taurat ini meyakini bahawa mereka akan kembali ke Jerusalem,membuka Negara Israel dan kembali ke zaman keemasan spt yg pernah dilakukan oleh Nabi Sulaiman melalui Messiah mereka Al-Masih..
Krn itulah bangsa Kazar ini mengambil alih tugas berkenaan melalui sokongan British dimana dikatakan ketika itu sehari sama dgn setahun bg Dajjal..
Kini mereka berada didalam Fasa sehari spt seminggu dimana Fasa sehari spt Sebulan telah berlalu di Amerika dgn berlakunya peristiwa 9/11..
Ingt bahawa Ya'juj Ma'juj adalah bangsa yg gemar melakukan Fasad dimuka bumi jika saudara merujuk kpd Surah Al-Kahfi..
Bukakah itu ciri2 itu sgt menepati tindak-tanduk mereka skrg?
Mereka inilah yg sedang memperdayakan Bani Israel yg telahpun sesat dgn kesesatan yg lbh jauh dgn doktrin Nabi Penyelamat Palsu bawaan Kazar ini..
Utk menjayakan rancangan ini Nabi Isa harus dibunuh supaya Imejnya sebagai Nabi Penyelamat dpt dipadamkan dan ajarannya mesti diselewengkan..
Buktinya semua org Yahudi meyakini bahawa Nabi Isa telah wafat disalib ttp umat Islam yg mengimani Al-Quran mempunyai jawapan kpd Hakikat yg sebaliknya bertentangan dgn keyakinan mereka itu..
Permusuhan Bani Israel dgn Islam tambah membantu kerja2 Dajjal yg dilaksanakan oleh bangsa Ya'juj Ma'juj..
Yg bertambah malang disini adalah Bani Israel krn sikap mereka yg bermusuhan dgn ALLAH menjadikan mereka tertipu dgn peristiwa penyaliban,bertambah malang lg mereka memusuhi Nabi Terakhir yg membawa berita kedatangan Nabi Isa yg kedua yg akan membebaskan dunia dari cengkaman Ya'juj Ma'juj..
Sikap permusuhan mereka ini yg akan menyorong mereka mengikuti Dajjal secara tidak langsung kelak..

28 May 2011 at 12:55

Alhamdulillah.. jikalau dari segi bahasa saya telah faham. Tetapi bagaimana pula dengan genetik mereka? Jikalau dikatakan bahawa Yahudi sebenar berkulit gelap, tetapi saya tgk ketika Jejak Rasul, Yahudi Ortodhoks berkulit cerah.. Bukan kah yahudi ortodhoks ni pengamal sebenar 'taurat' kini?? Ataupun mereka juga bukanlah dari kalangan bani Israel??

Anonymous
29 May 2011 at 15:06

Salam saudaraku Islamic Neutron..
Berkenaan tentang persoalan saudara mengenai Origin Genetik Yahudi Ortodoks yang dikatakan berkulit gelap itu,tiadalah sy punya kepakaran atau pengetahuan yg ahli tentangnya..
Sebaik2nya kita merujuk kpd silsilah mereka yg bermula seawal dari Nabi Ishak a.s...
Dari situ kita kaitkan pula dgn catatan sejarah yg berkaitan dgn zaman2 yg mereka telah lalui..Krn dari Nama 25 Rasul yg kita wajib imani itulah kita akan dpt mengesan keberadaan dan kedudukan mereka berdasarkan zaman atau era Nabi2 krn majoriti Rasul yg Allah utuskan kebanyakannya dari Bani Israel sehingga diutuskan Nabi penutup iaitu Nabi Muhammad s.a.w..
Dari Era Nabi Muhammad s.a.w itu kita akan dpt tahu keberadaan mereka adalah di sekitar Madinah dan persisir Makkah krn mereka dtg utk menguji kenabian Rasulullah s.a.w krn berita Nabi terakhir terkandung dlm Kitab2 samawi yg mereka imani..
Ada dikalangan mereka yg dpt menerima kenabian Rasulullah s.a.w lalu beriman dan kebanyakannya menolak hanya krn Faktor Ras..Sbb itu Rasulullah s.a.w mengatakan bahawa Yahudi akan terpecah kpd 73 golongan..
Selepas itu berlaku pula pengusiran demi pengusiran lantaran sikap mereka yg tiada amanah dan kerap memungkiri janji yg dimeterai..
Faktor Gelap atau cerah itu kini semakin sukar utk dibuat ukuran krn dlm Ras Melayu sendiri pun ada yg berkulit cerah dan gelap..
Asas yg perlu kita jadikan pedoman adalah Yahudi yg Origin tidak akan membuat pakatan dgn Kristian Eropah krn mereka bermusuhan seawal munculnya ajaran Kristian lg..
Tidak pernah berlaku dlm sejarah Yahudi berpakat dgn Kristian Eropah krn Kemarahan penganut Kristian terhadap Yahudi berdasarkan sejarah penyaliban Nabi Isa..
Maknanya golongan yg membentuk Pakatan PBB,NATO,dll bukanlah penganut Kristian dan Yahudi yg sebenar,sebaliknya penyembah2 Syaitan yg menyamar sebagai Yahudi dan Kristian bekerja utk Al Masih Ad-Dajjal yg tamakkan habuan dunia..
Yahudi yg origin kebanyakannya berada di Isfahan,Iran dan disekitar timur tengah krn mereka tidak akan berada jauh dari Jarusalem utk menyaksikan kemuncak akhir zaman..

Anonymous
30 May 2011 at 15:57

salam tuan

adakah jenis Yahudi khazar ini seperti yang digariskan dalam hadis di bawah: Thanks

Rasulullah s.a.w bersabda:"Kamu semua berkata : Tiada musuh, dan sesungguhnya kamu akan sentiasa memerangi musuh sehingga datang Yakjuj dan Makjuj; lebar wajahnya, kecil (sepet) matanya, rambutnya tidak begitu hitam ; dari setiap tanah tinggi mereka turun dengan lajunya ; seakan-akan wajah mereka perisai yang ditempa".

3 June 2011 at 12:43

Terima kasih....

17 October 2011 at 09:51

ada sebuah buku yang baru diterbitkan mengenai yahudi khazar ini iaitu travel log misteri yahudi kuasai dunia. saya bersetuju dengan pandangan yang mengatakan bahawa yahudi khazar/ashkenazi mungkin adalah yakjuj dan makjuj. terkejut saya apabila ad sebilangan manusia yang masih berfikiran bahawa bangsa yakjuj dan makjuj ini adalah manusia mutan yang tinggal di bawah tanah. walau bagaimanapun saya tidak bersetuju dengan pandangan yang menyatakan bahawa firaun dan orang2 yahudi dari 12 puak yang asal berkulit hitam. mungkin saya salah tafsir konteks kulit hitam yang ingin disampaikan di dalam artikel ini.(sama ada betul2 berkulit hitam ataupun kulit yang tidaklah secerah bangsa yunani) jika yang keduanya saya bersetuju tetapi tidak pada pandangan yang pertama.ini kerana patung2 dan lukisan bukanlah bukti yang cukup untuk mengatakan mereka berkulit hitam. bagi bangsa yahudi kita boleh melihat kepada asal usul mereka dan dibandingkan dengan bangsa saudara mereka iaitu bangsa arab. kedua2 bangsa ini berasal dari satu punca iaitu nabi Ibrahim a.s. mereka ini tergolong dalam bangsa2 yang bertutur dalam bahasa semitik dan sangat dekat talian persaudaraannya. jika orang arab yang kita lihat pada hari ini berkulit cerah tentulah bangsa saudara mereka(orang yahudi) mempunyai warna kulit yang menyerupai. - hanya pendapat saya, Assalamualikum ;)

Anonymous
10 February 2012 at 12:26

assalamualaikum...
sekadar berkongsi...sedih mmg sedih tgk rakyat palestin ditindas...ad satu kisah..ad jemaah palestin dtang malaysia..diorang bt usaha agama..laporan diorang..diorang kata masa kat palestin..rumah orang islam diserbu tentera israel..ad satu rumah nie kepunyaan rumah orang yg buat usaha agama..amal sunnah nabi saw..pakai jubah..tongkat..dan sbgainya..satu kluarga amal sunnah..ktika nak bt pemeriksaan tu..shgga kan paderi mereka sndiri mlrang tntera lelaki dr pegang wanita tersbut..paderi tu sruh tntera israel prempuan yg check prmpuan yg amal sunnah trsebut..mksudnya layanan dia berhati2 terhadap mreka yg amalkan sunnah..bgtu jugak di israel..kt jgn ingat kat israel smua bkn beragama islam..kat sana pun ad agama islam..tp yahudi xbrani sntuh mereka..sbb mereka amal fulsunnah..pakai jubah,celak,tongkat,amal khidupan nabi saw..ini orang israel sndri yg bg tahu..yahudi tahu dgn sunnah ad kjayaan...sbb tulah hari nie mreka cuba sdaya upaya rosakkan sunnah nabi saw..makan guna sudu,buang air kecil berdiri..xde tandas cangkung dan sbgainya..kat palestin yg kena tindas...mcmane la yahudi nak takut..diorang baling batu..pakai topi adidas,baju nike,sluar levis..sbb tu la yahudi xtakut..ksmpulannya..blk kpd cara hidup nabi saw..di situ ad kjayaan..insya'allah..skdar berkongsi..dan saya katakn ini lebih tuk diri sy sndiri...maaf atas salah tutur kata..

Post a Comment
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. MacJay.Net - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger