Pages

Pages

2011-03-24

Malaikat Jibril dan kudanya muncul ketika demonstrasi Mesir?

Seorang perakam video amatur telah secara tidak sengaja merakamkan sebuah petikan video yang kelihatan seperti penunggang kuda. Petikan video yang memaparkan penunggang kuda tersebut jelas kelihatan pada minit ke 0:05. ‘Penunggang kuda’ tersebut seperti menuju ke arah langit lalu ia hilang tanpa dikesan. Adakah ia malaikat Jibrail dan kudanya, Haizum?
Penulis tidak mampu untuk meng-ia mahupun menidakkan rakaman video tersebut. Penulis tidak nafikan bahawa sekarang wujud pelbagai kaedah untuk melihatkan sesuatu video ‘lebih bermisteri’ sepertimana yang berlaku pada video ‘Malaikat di Kaabah’ yang mana ia pernah popular satu ketika dahulu.

Video di atas telah disiarkan secara 'LIVE' ketika temubual di sebuah stesen  TV, MSNBC. Penulis hanya menyerah kepada pembaca semua untuk menilai menggunakan budi bicara masing-masing.

p/s : Adakah ini penyebab kejatuhan rejim pro-Zionis (Hosni Mubarak)? 

23 comments:

  1. Ntah kenapa terasa meremang bulu roma masa tgk kelibat tu dlm video ni.. nampak jelas manusia sedang menungang kuda... harap bukan manusia yang menokok tambah pada video ni.. mungkin ini juga petunjuk Allah

    ReplyDelete
  2. andai 'live' sekalipon... tekniknya sama sahaja dengan memasukkan sarikata,logo channel , tak perlu ubah video pon..O.K... dajjal terlalu banyak cara menipu manusia...sehingga menyamar menjadi malaikat (harut dan marut)

    ReplyDelete
  3. ermmm sy pun bkn mahir dlm camera.. tp kelihatan sperti pembiasaan cahay yg terjadi pd lensa kamera sehingga ia kelihatan seakan2 org menunggang kuda... dan lg stu... mcm xkne je title post ni... sy brase kurang molek meletakan name spesifik `malaikat jibril dan kudanya` cmne tau tu malaikat jibril?? manusia biasa tidak pernah bertemu malaikat dalam keadaan sebenar sehingga boleh kenal `kelibat` dlm vid tersebut adalah malaikat jibril... harap penulis tolong peka.. maaf.. hanya berkongsi pendapat

    ReplyDelete
  4. kY rULe :

    Terima Kasih...ttg tajuk artikel sudah diletakkan tanda '?' yg menunjukkan artikel ini adlh 1 persoalan.

    ReplyDelete
  5. berkenaan dengn vidoe yang di dakwa malaikat tuu..ia hnya lah satu konspirasi...

    ReplyDelete
  6. randomtalks :

    klo nk ckp konspirasi, burung kakak tua pon leh ckp konspirasi klu kte ajar die ckp...

    hujahkan...point2 pon jd ler..

    ReplyDelete
  7. Saya rasa ia nya biasan lensa kamera. saya kira Malaikat Jibrael tidak memerlukan sebarang kenderaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lol..blaja tinggi lagi bro..malaikat jibril telah pon diberi seekor kuda semasa perang badar..juga diakui oleh seorg kapir yg menjadi tawanan semasa perang badar..bukan xda saksi tau..jgn rasa2,tapi kaji la..tapi video tu imej malaikat atau bukan,Allah saja yang lebih mengetahui..

      Delete
  8. malaikat jibril mmg ad kudalah...ad 1 kisah...x caye tanya ustaz...

    ReplyDelete
  9. utk pengetahuan sekalian.. malaikat jibril kerjanya hanya menyampaikan wahyu... masa adanya nabi Allah a.s... skrg mana ada nabi lg... bermakna wahyu semua dah selesai... ini adlah rakaman pantulan api dan asap kebakaran...

    ReplyDelete
  10. aku lahir kt taiping31 March 2011 at 01:41

    Salam..Pd sesiapa yg mengatakan Tugas Jibril hanya menyampaikan wahyu sy mohon agar kita tidak terburu-buru dan semak akan segala sirah dan tingkatkan kefahaman kita..
    Benar akan antara perkara didalam rukun Iman tercatat perkara yg menyatakan akan bilangan malaikat yg wajib kita ketahui dan tugas2 mereka..
    Ttp ada info yg mengatakan bahawa tugas Malaikat Jibril bukan hanya menyampaikan wahyu semata-mata tetapi ada tugas2nya yg lain dimana ianya ada tercatat didalam kitab Mustika Hadith yg pernah ditalaqi dihadapan sy..Antara yg kita jarang ketahui bahawa tugas Jibril juga adalah memelihara dan mengajar akan Al-Masih ad-Dajjal akan segala ilmu2 dunia atas perintah Allah utk mempersiapkannya sebagai ujian terbesar kpd Umat Akhir Zaman sebelum membebaskannya berjalan diatas dunia..

    Antara tugas lain Jibril adalah menyampaikan kpd Allah akan siapakah dikalangan manusia yg mencintai Rasulullah s.a.w yg sering berselawat kpd baginda dan melalui malaikat Jibril juga Allah menyampaikan kecintaannya kpd sesiapa yg mencintai kekasihnya itu..
    Antara tugas yg kita Lain Malaikat Jibril yg jarang kita ketahui adalah menandakan kawasan2 yg akan ditimpakan bala oleh Allah atas perintah Allah..Malaikat Jibril juga akan memberi arahan kpd para Malaikat utk menurunkan bala atas perintah Allah..
    Malaikat Jibril juga ditugaskan utk meniup Ruh Kudus ke perut Maryam dan membimbing Maryam sewaktu melahirkan Nabi Isa a.s..
    Oleh itu sy mohon kpd semua agar menambahkan lg kefahaman terhadap agama dan tidak hanya memaklumi fakta asas sahaja krn Rahsia kejadian Allah itu maha luas dan apabila kita berkhilaf tantang perkara yg asas tanpa kita dalami akan memudharatkan diri kita dan Msyarakat secara umumnya..Maafkan sy,sy hanya menyampaikan atas rasa cinta akan saudara2 ku sekelian..
    Semoga kita beroleh manfaat dan senantiasa dirahmati oleh Allah yg mentadbir sekelian alam..

    ReplyDelete
  11. http://xfile-enigma.blogspot.com/2011/02/misteri-penunggang-kuda-siluman-pada.html

    ReplyDelete
  12. kalu perhatikan btol2..nape kamera bergerak sama mcm pergerakan kuda tu..kebetulan sgt..sama gak mcm video malaikat kat kaabah dlu..wallahualam..

    ReplyDelete
  13. Hampa ini orang Islam nie x baca Al-Quran kew? Jangan percaya Media Massa Yahudi nieh.. Buat mata ampa semua di di rabuni oleh mereka.. Rujuk Al-Quran.. Malaikat Jibril mana pakai kuda lah nak terbang.. Sayap Jibril sahaja boleh gelap 1/2 bumi, faham? Rujuk balik Al-Quran..

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam..aku bukan nk cakap video tu betul atau x,Allah yg lebih mengetahui..tapi aku nak cakap yg ko mmg bodoh..ko kaji perang badar la..ko tau x jibril naik kuda dalam perang badar?seorg kapir yg ditawan pon jadi saksi la..aku rasa ko x tau kot..kaji agama dalam2 dulu ye..nnt bleh sharing2:-)

      Delete
  14. kalau tgk btul2 dekat belakang kuda tu ade 2,3 titik cahaya yg turut bergerak same dgn kuda tu... kalau nk lg jelas tgk dekat youtube... nmpk mcm video nie dirakam di sebalik cermin tingkap yg memantulkn cahaya sesuatu objek (kuda?) dr belakang si perakam...

    ReplyDelete
  15. saya rase, ianya adalah cahaya teknologi hologram.. kerana terdapat kesan pembiasan cahaya..

    ReplyDelete
  16. mala-yu bukan me-layu..29 November 2011 at 14:00

    projek blue beam....

    ReplyDelete
  17. jgn nk mgarut malaikat mcm 2...

    ReplyDelete
  18. Anonymous kt atas ni, korg smue x faham bhs mlayu ke? x faham maksud tanda soal ?

    Kalau digunakan (?) maknanya perkataan/ayat/artikel masih satu persoalan.

    1. USAH BERFIKIRAN JUMUD

    "Sayap Jibril sahaja boleh gelap 1/2 bumi, faham?"-@azrilteddy


    INGAT malaikat Jibril juga salah satu drpd makhluk Allah SWT. Dan dengan izin-Nya, malaikat Jibril mampu muncul dgn plbgi bntk skli pun.

    INGAT BALIK kisah 2 org malaikat yg di utuskan oleh ALLAH SWT yg menjelma sbg 2 org lelaki & bjmpa dgn Nabi Luth as.

    INGAT juga bahawa Nabi Muhammad SAW juga pernah bertemu dgn Jibril ketika menerima wahyu.


    2) Malaikat Jibril dan Kuda

    "malaikat mna ada kuda...bla bla bla"

    Klu x tahu jgn komen lg bgus. BANYAKkan lagi bacaan bahan ilmiah. aku suggest buku ni ---> Berkenalan Dengan Malaikat karya Abdul Hamid Kisyik. (read: Berkenalan dgn malaikat maksudnya mempelajari kisah2 ttg malaikat)


    KESIMPULAN

    Mmg video diatas adlh "palsu" ttp artikel ni cuma "satu persoalan". BUKTINYA admin dah LETAKKAN TANDA SOAL DI BHGN TAJUK dr awal2 lg.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks bro..nice suggestion..aku bukan terer sngt,teguran mmg diperlukan...x kira la kat aku atau sapa2..yg penting dakwah,yg salah mesti diperbetulkan..aku kadang2 geram dengan org yg lebih bodoh dari aku buat komen yg bodoh..

      Delete
  19. Aku stuju nash ckp tu..jgn main komen kalau xtau pape..mmg jibrail ley tutup bumi ni dgn sayap ja..Allah lg bkuasa siap bagi dia kuda nama haizum dan dia ley btukar bentuk rupa lain dgn izin Allah..smua dgn izin Allah..Allah Maha Mengetahui..

    ReplyDelete
  20. MAINAN YAHUDI.....KENCING MELELEH

    ReplyDelete

Pihak MacJay.Net tidak akan bertanggungjawap terhadap segala pendapat yang dinyatakan oleh sidang pembaca. - Admin