Piramid Melayu Tersembunyi Di Lautan Jepun

 PIRAMID MELAYU TERSEMBUNYI DI LAUTAN JEPUN
Based on Japan's Mysterious Pyramids (Yonaguni)-History Channel
Writter : MistisFiles Editor/Photo : MacJay.Net
[Kali terakhir disunting pada 30/4/2011]

Tidak lama dahulu, beberapa pengkaji telah menjumpai satu kaum yang tinggal di tepi sebuah tasik di pedalaman Jepun. Kaum ini begitu jauh dari pembangunan dan masih mengamalkan cara hidup tradisional. Bahasa kaum ini tidak mampu difahami oleh para pengkaji tersebut dan bahasa mereka tidak pula punya persamaan dengan bahasa Jepun mahupun bahasa-bahasa sekitar. Namun anehnya, para pengkaji tersebut mengesan tiga perkataan yang memungkinkan hubungan mereka dengan satu bangsa lain. Perkataan itu adalah  : mata, batu dan air.
Di laut sekitar Okinawa, berdekatan Pulau Yonaguni, telah dijumpai sebuah struktur piramid menyerupai ziggurat di dasar laut! Piramid ini terletak kira-kira 100 kaki ke dalam laut dan mempunyai gerbang, tangga dan jalan berturap batu. Pakar mengatakan usia piramid ini berdasarkan ujian radiokarbon ialah kira-kira 8000 tahun Sebelum Masehi, dan peradaban Jepun ketika itu hanyalah berdasarkan cara hidup memburu binatang dan mengumpul makanan untuk sara diri. Peradaban piramid di Mesir bermula kira-kira 5000 tahun selepas itu. Siapakah yang membina piramid ini? Satu penemuan yang masih dirahsiakan oleh para pengkaji ialah : tulisan mirip tulisan Rencong telah ditemui di barat daya struktur itu terukir di 'hall chamber' di sebelah dalam piramid, yang merupakan 'access denied' atas sebab-sebab yang tidak munasabah oleh pihak-pihak tertentu.
Jim Mower, seorang ahli arkeologi di Universiti College London telah menimbulkan pandangan bahawa sekurang-kurangnya usia peradaban dasar laut Okinawa itu menjangkau 10,000 tahun dan peradaban ini kalau tidak melebihi sudah pasti setaraf dengan peradaban Mesopotamia dan Lembah Indus. Ahli arkeologi itu juga mengatakan bahawa "ini telah mengubah banyak pandangan tentang peradaban Asia Tenggara". Perhatikan, beliau tidak berkata tentang 'peradaban Asia Timur'.
Saya merasakan semua orang sudah tahu tentang satu keris purba yang ditemui di sebuah kuil purba di Okinawa. Ya...Okinawa lagi. 

MISTERI GEN BANGSA MELAYU

Sebab itulah, tidak berapa lama dahulu beberapa penyelidik di Mistis Organization telah berusaha menghubungi seorang gadis yang juga seorang prodigi senyap dalam bidang sejarah di Malaysia. Gadis ini memiliki ciri-ciri kehidupan seperti beberapa prodigi terkenal dari gen bangsa misteri ini ; Adiputra, Sufiah Yusuf (kedua-duanya prodigi matematik ketika kanak-kanak) atau Ainan Celeste Cawley (prodigi kimia) sekadar menamakan beberapa contoh popular. Di Singapura, telah acapkali lahir prodogi-prodigi Melayu seperti di Nanyang Technological University, dan kisah seorang pemuda Melayu yang mendapat cGPA 4.00 dalam Fizik di Eropah.

Mistis Organization telah memantau gadis ini sejak dia berusia 12 tahun dan mula membuat kajian bagaimana beratus-ratus prodigi Melayu yang menunjukkan pencapaian luar biasa ketika kecil, mula menyusut bakat luarbiasa mereka apabila dewasa. Ingatkah saudara saudari akan Mohd. Shukri Hadafi, ketika kecilnya pada usia tiga tahun sudah mampu membaca suratkhabar. Mohd. Shukri Hadafi pernah menjadi anak angkat Prof. Diraja Ungku Aziz dan muncul dalam filem Menanti Hari Esok arahan Jins Samsuddin pada tahun 1977. Namun kehidupannya selepas itu menempuh hari-hari gelap dan akhirnya menjadi seorang penagih dadah.

Perlukah selepas ini saya menceritakan kepada anda, tentang Sufiah Yusuf? Ada sekumpulan pemikir di sebelah Barat telah mengkaji kemungkinan kacukan gen Melayu dengan mana-mana bangsa akan memudahkan lahirnya prodigi-prodigi luarbiasa bertaraf dunia. Mereka telah mula menyedari bahawa kacukan gen Melayu dan gen bangsa lain adalah kunci kepada 'manusia-manusia mutan' masa hadapan. Mereka telah mula memilih beberapa anak-anak muda dan melatih mereka serta menghantar mereka untuk cuba memikat gadis-gadis Melayu. Mengapa gadis Melayu? Kerana percubaan sebelum ini menghantar gadis-gadis mereka untuk membuat hubungan dengan lelaki Melayu menemui kegagalan, ada diantara gadis-gadis mereka 'dipaksa' mempelajari agama Islam dan ini berakhir dengan kes perebutan anak atau penceraian. Anda tahu pada era mana terdapat kekerapan kes-kes lelaki Melayu menghadapi kes perebutan anak dengan wanita asing bukan? Ya, dan saya ingin tekankan tentang 'sebab-sebab wanita-wanita asing itu begitu degil untuk mengambil anaknya dari gen Melayu itu, lari ke negaranya'. Saya boleh terima alasan ini ; kasih sayang seorang ibu.

Gadis ini mampu membaca sejarah Sriwijaya 500 tahun sebelum Masehi dan menterjemah tulisan-tulisan Mesir Purba dan maksud-maksud di dalam The Egyptian Book of The Dead, The Black Book dan The Golden Book of Scarab Ankh. Untuk mengetahui sejarah Melayu lebih 1000 tahun sebelum Masehi, terpaksa mencarinya di dalam kitab-kitab paling misteri di dunia The Mummy dan piramid yang menakjubkan!

Jika orang Melayu yang dungu berusaha memadamkan sejarah bangsanya sendiri, saya nasihatkan anda akan menemui kegagalan paling pahit kerana orang Mesir Purba, Phoenicia, Assyria, Babilon dan sejauh Viking di utara Eropah...mereka ada menyimpan jejak sejarah Kemelayuan yang paling misteri. Jika anak-anak Melayu yang bingung dan orang lain yang cemburu cuba membakar 'Sejarah Melayu'...malangnya 'Sejarah Melayu' telah di'fotostat' banyak-banyak dan diberi kepada bangsa-bangsa lain. Sepertimana Maharaja Sriwijaya telah menghantar keturunannya untuk membina berpuluh-puluh negarakota untuk mengekalkan survival dan hegemoni, maka sejarah Kemelayuan telah disimpan kemas dalam lipatan sejarah bangsa-bangsa lain untuk tujuan yang sama. 

MELAYU - THE LOST TRIBE
Ketika Ptolemy, seorang ahli geografi Yunani melukis peta semenanjung Tanah Melayu,beliau telah menamakan semenanjung ini 'Golden Chersonese' yang bermaksud Semenanjung Emas ketika manuskrip-manuskrip India Purba menamakan tanah ini sebagai 'Suvarnabhumi' iaitu Tanah Emas. Sebuah manuskrip Yahudi Purba menceritakan sumber bekalan emas untuk membina negarakota Kerajaan Nabi Sulaiman diambil dari sebuah kerajaan purba di Timur Jauh yang dinamakan Ophir.

Kajian dari manuskrip kuno Firaun Mesir dan hieroglif di dinding-dinding kuil telah mendapati bahan pengawet, kapur barus dan rempah-rempah untuk upacara ritual mengawet mayat diimport dari sebuah kawasan di sebelah Nusantara ini. Apa yang terjadi di Nusantara beribu tahun yang silam? Benarkah ketika Firaun-Firaun Mesir sedang membina Piramid, bangsa yang tinggal di Nusantara masih bercawat dan melukis gambar monyet di gua-gua? Nampaknya perdagangan rempah telah berjalan beribu tahun dahulu malah bangsa misteri di Nusantara telah mampu mengeksport emas dikala kerajaan lain hanya mampu memperdagangkan kendi-kendi, gendang dan seramik purba.

'The Lost Tribe' adalah Bangsa Gunung (Malai) yang telah lama meninggalkan Tibet ; bergerak ke arah Timur ke satu destinasi yang tidak diketahui. Illuminati ingin benar mengenali bangsa ini. Kerana di dalam kitab-kitab Yahudi Kuno dan manuskrip-manuskrip suci ada menceritakan bangsa yang hilang. Juga Bumi Mala. Pada mulanya Yahudi Zionis menyangkakan Red Indian Amerika adalah ibu bagi segala orang-orang Manasseh 'the lost tribe'. Tetapi kesemua keputusan DNA adalah negatif. Prof Ralph Olssen kemudiannya mengkaji secara mendalam tentang Book of Mormon (yang diselewengkan dari satu manuskrip kuno) dan membuat kajian DNA sekali. Keputusan beliau adalah, ibu bagi segala keturunan Manasseh adalah orang-orang Melayu di Semenanjung Tanah Melayu.

Mengikut manuskrip kuno yang diseleweng menjadi Book of Mormon itu lagi, sebahagian daripada Melayu Semenanjung (termasuk Selatan Thai) juga adalah dari keturunan Bani Israel, iaitu dari kumpulan Lehi (iaitu terus dari Manasseh, yakni anak kepada Nabi Yusuf a.s. Nabi Yusuf mempunyai dua orang anak sahaja, iaitu Manasseh dan Ephraim).

Namun Mala bukanlah bangsa asal. Mala mempunyai 'benang-benang merah' dengan bangsa Scythia. Scythia merupakan bangsa asas kepada semua puak Eskimo, asli Yunan, asli Dai, asli Taiwan, hingga ke ke kaum Ainu di Jepun dan suku misteri di pulau-pulau Jepun sebelum kedatangan kaum Yamato (kaum dominan Jepun pada hari ini) Lembah Mekong, Tanah Melayu, Borneo, Sumatera, Jawa, Sulawesi, Filipina, Pasifik , Madagascar dan Amerika Latin.

Scythia merupakan sebuah bangsa nomad berkerajaan yang berasal daripada Asia Tengah (ingat Teori kapak Tua dan bangsa Kambuja?) berhampiran dengan Laut Hitam. Kaitan antara Melayu dengan Scythia telah dirumus oleh seorang arkaelogis Eropah di sekitar tahun 1830an lagi. Maka ada kemungkinan Scythia merupakan bangsa asal daripada Nabi Adam a.s. Ini kerana Nabi Adam a.s. mempunyai 22 pasang anak, atau bermaksud 22 bangsa asas (kemungkinan dari kajian setakat ini).

'The Lost Tribe' telah bergerak ke 'Promised Land'.Semua puak Yahudi yang 12 (puak Yahudi asli yang pernah mengikut Nabi Musa a.s dan terlibat pada peristiwa di Padang Pasir Sinai) telah dikenalpasti oleh Yahudi Zionis (Yahudi ke-13 iaitu Yahudi campuran dari kaum Satanic-The Khazar dan Ashkenazi) namun masih terdapat satu puak Yahudi yang diketahui mereka mengamalkan ajaran Nabi Ibrahim dan Nabi Yusof, ajaran wahyu dari kitab Taurat. Pada istilah hari ini, mereka adalah orang-orang Yahudi Islam yang hilang dari rekod Illuminati dan Zionis.

Imbauan : Raja kepada segala Raja di Timur ialah empayar agung Melayu. Betapa hebatnya Raja bagi segala tamadun Timur ini apabila mereka terkenal dengan gelaran Raja Lautan dan Raja Daratan. Di mana-mana negeri-negeri yang berada dalam naungan mereka :-
ada yang digelar tanah penghujung dunia,
ada yang digelar Semenanjung Emas,
ada yang digelar Survana Bumi,
ada yang digelar Golden Chersonese,
Bayangkanlah, hinggakan hamba-hamba di istana mereka juga mampu dihiaskan dengan emas. Ini belum lagi dibincangkan tentang sistem matawang mereka, kerana bangsa Melayu sebenarnya gemar berniaga dengan menggunakan emas, tetapi ke mana perginya semua rekod-rekod agung ni? Kemana perginya senjata-senjata canggih Melayu? Di mana perginya armada-armada laut Melayu yang besar gedabak dengan nama jolokan “JONG". Adakah ianya jauh lebih lebar dari kapal Laksamana Cheng Ho? Rekod sejarah yang benar ini semuanya selamat disimpan dalam arkib-arkib museum terkenal di Eropah dalam genggaman ejen sulit yang bertopengkan sang penyelamat. 
Mereka menubuhkan kerajaan BUNGA di tebing-tebing pergunungan. Kerana itu istilah Banjaran HiMalaya kekal hingga ke hari ini… Mengenangkan bangsa gunung yang hebat lagi kuat dengan rajanya.

Jika anda sedar, bangsa Melayu-lah bangsa yang paling gemar menanam bunga-bunga di halaman rumah. Bunga sebenarnya terlalu sinonim dengan bangsa ini. Berhentilah menjadi goyyim kerana anda bukanlah sebuah robot ciptaan ejen Yahudi yang bertopengkan sang penyelamat. Tetapi anda sebenarnya adalah seorang pejuang yang dilahirkan sebagai bangsa Melayu dibumi Mala ini.
 
Bangsa Melayu juga merupakan bangsa terawal membina tugu-tugu kota yang merentasi dari :
  • UTARA (kemboja, cempaka, melati, petani, langkasuka, cermin, segenting) 
  • TENGAH (kelantan, pahang, johor, melaka, kedah tua, selangor) 
  • TIMUR (funan, okinawa, sulu,)  
  • SELATAN (sumatera, riau, jawa)
Begitu hebatnya tamadun agung Melayu itu yang hanya segelintir sahaja para pewaris diraja yang tahu. Rekod tamadun ini berjaya disembunyikan oleh golongan Iluminati sehinggakan hampir kesemua teknologi Melayu dahulu kala berjaya disimpan di arkib-arkib tersohor dunia di Eropah. Tidak cukup dengan itu, tinggalan sejarah yang agung ini turut dikaji di dalam makmal-makmal oleh pengkaji logam. Bolehkah anda bayangkan bagaimanakah laksamana-laksamana dan pendekar-pendekar Melayu boleh sampai ke Hawaii dari semenanjung kepulauan cebu tanpa sesat dengan hanya berpandukan sejenis alat apungan dari cerdik pandai anak Melayu.

Saya amat yakin kini bahawa golongan Illuminati sedang memerhatikan bangsa Melayu. Mereka pasti tidak akan sesekali lupa pada ramalan seorang tukang tilik dari kalangan bangsa mereka, Nostradamus, yang berbunyi :
"Dia muncul dari negeri yang terletak di pertemuan tiga buah laut. Negara Timur tempat perjuangan pemimpin tersebut terletak di pertemuan tiga buah laut."
-Nostradamus
Dibawah ini saya sertakan sebuah video dokumentari penemuan piramid misteri di Yonaguni, Jepun :

Dibawah ini pula adalah beberapa buah gambar yang telah berjaya dirakamkan oleh Gary Hagland (underwater photographer), Tom Holden (videographer) dan "C" Hagland (underwater videographer) :
-klik untuk besarkan-

MELAYU DAN YAHUDI

Tahukah anda bahawa Yahudi (Zionis) kini sedang giat mengkaji tentang satu bangsa yang hilang?. Mengikut daftar bangsa yang hilang di dalam Kitab Yahudi Kuno, terdapat 12 puak Yahudi di masa lalu :

1. Reuben
2. Simeon
3. Levi
4. Judah
5. Issachar
6. Zebulun
7. Dan
8. Naphtali
9. Gad
10. Asher
11. Joseph
12. Benjamin

Di dalam 12 puak yang hilang ini, hanya keturunan Nabi Yusuf a.s. sahaja yang hilang daripada rekod Yahudi. Keturunan Nabi Yusof a.s menurunkan dua puak yang lain iaitu Manasseh dan Ephraim. Mengikut satu kitab Yahudi, satu ‘lost tribe’ Bani Israel (yang mendapat petunjuk ILAHI, iaitu beragama Islam) akan membunuh Yahudi Zionis di Palestin. Di dalam kitab Yahudi kuno yang lain pula, ada mencatatkan golongan Manasseh (anak kepada Nabi Yusuf a.s.) bakal menyembelih Yahudi jahat (Zionis/Yahudi Kabbalah) di Palestin. Setelah Yahudi membuat pencarian, terdapat banyak puak golongan Manasseh di sebelah timur.
Percaya atau tidak, sememangnya bangsa Melayu termasuk diantara senarai bangsa yang hilang tersebut. Menurut suatu kajian, Melayu dipercayai berasal dari keturunan sebelah Nabi Yusuf as, yang telah menurunkan generasi Manasseh. [klik di sini]
Kajian projek genome oleh Rabbai Jacobovici telah dilakukan untuk mengesahkan hipothesis Dr.Ralp Olsen berkenaan Israel DNA variant dalam Bangsa Mala (rujuk www.mormonslocation.com). Projek genome itu dijangka lengkap dalam tempoh 5 hingga 10 tahun akan datang khusus untuk lost tribe disebelah South East Asia region.
Wallahualam...

PERHATIAN : Video di atas hanya fakta sokongan pada hujah-hujah yang dikemukakan. Sepertimana yang kita ketahui (disebutkan di atas ; baris 15-17) masih terdapat beberapa penemuan yang dirahsiakan oleh pengkaji. Harap Maklum.
Share this article :
 

+ ulasan + 123 ulasan

28 April 2011 at 12:08

we r blinded by the truth....tnx for open me eyes...:)

28 April 2011 at 12:46

mohon share...

28 April 2011 at 14:32

salam...

mohon share di blog saya http://nurazizul.blogspot.com/

28 April 2011 at 19:17

salam...nk mtk share bleh???nk share kat blog ana..huhu...

28 April 2011 at 23:04

nice entri :)

28 April 2011 at 23:17

mohon share

28 April 2011 at 23:18

mohon share

29 April 2011 at 02:16

mintak share ye....
info nie btol kan...
=)

29 April 2011 at 08:47

Suka baca... tapi sukar percaya

RSS feed: Soya Memang Buruk atau Orang jer Buruk?

29 April 2011 at 09:55

boleh ke kita percaya fakta yang di ambil dari books of mormon?

betul ke kita lost tribe ke 12.

cuba tengok u tube mengenai lost tribe ni..kalau ikut kan puak pashtun,jewish pun kata begitu.
sebab book of mormon ni kan agama baru,di mana pengasas nya mengaku dirinya nabi?

tolong fahamkan saya berkenaan perkara ini..thanks..

29 April 2011 at 13:36

it is give some surprise..like nazrin too..thanks for open my eyes.. i have share it on my fb cik milot..

Anonymous
29 April 2011 at 15:18

kalo btol piramid tu melayu punye,, bleh tnjuk x ape yg same ade ngan ciri2 melayu?? confuse kat video tu..tunjuk kat ek sbb cam menarik pasal melayu di jepun..thanks

29 April 2011 at 15:55

Ramai yg tidak kenal identiti bangsanya sendiri.Tahniah!Kajian yang agak mendalam. Penulis seperti sudah lama mengkaji isu Lost Tribe ini. Boleh tahu siapa penulis asalnya?? Adakah pemilik blog ini??

Mataku
29 April 2011 at 16:49

boleh caya ke ? byk teori2 dah dikemukakan sampai saya pun tak sanggup dah nak percaya... setahu saya melayu asal daripada keturunan nabi Nuh a.s. yg berpecah kpd beberapa kump selepas banjir.. bukan nabi yusuf.. wallahu'alam... Allah lebih Mengetahui..

Anonymous
29 April 2011 at 16:55

mohon copy ye..

MiraLyana
29 April 2011 at 18:36

Bello~Bonita

ni fakta yg btul..Yahudi sbnrny mmg sdg mkaji ttg satu

keturunan/puak mrk yg hilang..(the lost tribe)..Hitler (yahudi Ashkenazi) juga pernah mkaji ttg 1 bangsa yg hilang..

dan Hitler jg mgkt bbrp sumber dipercayai mati di Indonesia (rantau melayu)[rujuk Hitler mati Di Indonesia Rahasia Yang Terkuak]

igt x ksh ttg Red Indian d benua USA yg dibunuh hgga pupus? igt x ttg George Washington (presiden US pertama & pgrsi Freemason p'tama) yg dtg ke 'New World'?

mrk pcaya yg red indian adlh slh 1 puak yahudi yg hilang berikutan bbrp kajian yg mrk lakukan sblm itu..sbb itu byk red indian dbunuh..

kmdn, ngr2 eropah ni dtg bgilir2 myrg Asia Tenggara..1-1nya ngr yg kekal agama&raja adlh Msia..

pnah dgr x ttg rekod sej Melayu yg hilang? dan disorokan oleh British?? cbe tnya dgn lecturer/ckgu2 sejarah...

skdr m'bantu ye..[cian admin byk sgt komen2...hehe(^_^)

MiraLyana
29 April 2011 at 18:47

Piramid ini dibina dgn kepingan2 batu dan pd bbrp bhgn binaan akn tselit keris sbg lambang bgsa yg mbina piramid ini.

gmbr keris diatas antra keris yg djmpai...x clap the star @ the sun penah lapor ttg penemuan ini...

tp biasalah..video diats dr History Channel..skit sbyk tmbul jga niat mrk utk tdk menonjolkan ttg ciri2 melayu tu..

dr sg bahasa & cri2 bdaya mmg ad cri2 mlayu

cb phatikan btol2 dr awal-tgh video..

29 April 2011 at 18:51

mataku :

tanya Mistisfiles[klik kat bawah gmbr atas skli tuh..]

kuli khaliq :

kn dah ad 2lis kt ats tuh...org melayu sndri dah buta ttg bgsa/bahasa sndri..

Anonymous
29 April 2011 at 19:10

penjumpaan piramid melayu di dalam laut berdekatan pulau okinawa yang terletak antara jepun filpina taiwan rasanya kalu dilihat dengan google earth..rasenye boleh dikaitkan tak dengan artikel atlantis bertarikh 28feb2011 admin??.. saya lihat kwsn peta itu sama dengan kedudukan piramid tu rasenye jika ditengok melalui google earth..

Anonymous
29 April 2011 at 19:33

Penerangan yg bagus cume bukti agak goyah, setahu sy takde pun ciri2 melayu pada binaan tersebut. Cume ade ciri2 Kaida script yg mrupekan bahase awal DAN ini belum confirm lagi piramid, ade yg menyatekan ia adalah The semi-regular terraces of the Monument have been compared to other examples of megalithic architecture, such as the rock-hewn terraces seen at Sacsayhuaman iaitu same mcm binaan jepun feudal. Jgn arrogant sngt, kite manusie same saje, same kecik.....

30 April 2011 at 00:37

err..apesal cursor awak ney simbol bintang kat bendera Israel 2? sori lari topik..hehe

Anonymous
30 April 2011 at 01:53

saya ada pernah t'dngr psl pyramid nie..tapi info yg x bgtu detail,bila bca kat blog nie..info yg d'berikan bagus..masa zaman budak2x dulu,arwah atuk saya ada bgthu psl sejarah melayu..dia ada ckp,sej melayu msh bnyk x diketahui disebabkan pihak jajahan merampas dan menyorokan sej melayu dri diketahui olh bngsa melayu sndiri

30 April 2011 at 02:42

perghh,,mcm x prcaya,,tpi bila dpikirkan balik,,adakah kita bangsa melayu akan dperangi oleh israel?,,Israel akan jdi satu ngara yg kuat satu masa nnti...x mustahil jika Malaysia diserang israel,,aku memang geram btul la dngan israel n freemason nie,,apa2 pun info nie terbaik,,bangga jdi anak melayu,,(^^,)

30 April 2011 at 11:43

kathy jgn wat lawak la...bintang israel tuh cam lain ad 6 bucu..cursor web ni ad 8..

lg pon star of david tuh bkn milik sbnr puak2 yahudi skrg..ia mlk puak asal yg diami bumi palestin..

anonymous 29 ; JGN T'PENGARUH DGN ISRAELIYAT..byk yg msh x didedahkan olh pkaji antarany bhasa & bbrp ukiran misteri yg lain...

ermm...vid ni juz paparkan ckit jew..

Anonymous
30 April 2011 at 14:12

mintak share ye,,terime kasih

30 April 2011 at 19:24

Bello dan Anonymous 29:

Mengikut manuskrip kuno yg diseleweng mjdi "Book of Mormon" itu,sbhgn drpd Melayu Semenanjung (termasuk Selatan Thai) juga adlh dr kturnan Bani Israel , iaitu dr kumpulan Lehi (iaitu terus dr Manasseh , iaitu anak kpd Nabi Yusuf a.s. . Nabi Yusuf ada 2 orang anak sahaja, iaitu Manasseh & Ephraim).

Namun Mala bukanlah bangsa asal. Mala mpunyai 'benang-benang merah' dgn bangsa Scythia. Scythia merupakan bangsa asas kdp semua puak Eskimo, asli Yunan, asli Dai, asli Taiwan, hgga ke kaum Ainu di Jepun & suku misteri di pulau2 Jepun sblm kdtngn kaum Yamato (kaum dominan Jepun pd hari ini) Lembah Mekong, Tanah Melayu, Borneo, Sumatera, Jawa, Sulawesi, Filipina, Pasifik , Madagascar & Amerika Latin.

Scythia merupakan sbh bangsa nomad b'kerajaan yg berasal drpd Asia Tengah (ingat Teori kapak Tua & bangsa Kambuja?) berhampiran dengan Laut Hitam. Kaitan antara Melayu dgn Scythia telah dirumus oleh seorang arkaelogis Eropah di sekitar tahun 1830an lagi. Maka ada kemungkinan Scythia merupakan bangsa asal drpd Nabi Adam a.s. Ini kerana Nabi Adam a.s. mpyi 22 pasang anak, @ bmaksud 22 bangsa asas (kemungkinan dr kajian setakat ini).


'The Lost Tribe' telah bergerak ke 'Promised Land'. Semua puak Yahudi yg 12 (puak Yahudi asli yg pernah mengikut Nabi Musa a.s & tlibat pd peristiwa di Padang Pasir Sinai) telah dikenalpasti oleh Yahudi Zionis (Yahudi ke-13 iaitu Yahudi campuran dr kaum Satanik-The Khazar dan Ashkenazi) namun masih terdapat satu puak Yahudi yg diketahui mrk mengamalkan ajaran Nabi Ibrahim & Nabi Yusof, ajaran wahyu dr kitab Taurat.Pada istilah hari ini, mrk adalah orang-orang Yahudi Islam yg hilang dr rekod Illuminati dan Zionis.

30 April 2011 at 21:16

Logik, Cuz i used to Study kapal nama Jong Before..no doubt mmg ader conflict disebabkan publicity document dan percangahan data...dan akhirnya kita tahu..ada benda yg disorokan dan ada benda yg cuba dilindungi (hasil Thesis BWAB,2010)

Anonymous
30 April 2011 at 21:32

mohon share juga

30 April 2011 at 22:19

Mataku

mata ko sepet ke?? hehe..baca neh [http://riwayatmelayu.blogspot.com/2010/08/alter-terahsia-bangsa-melayu-bhg-1.html] sblm ko bace artikel ttg piramid kt ats..

30 April 2011 at 23:04

nak mintak share ye tuan.

30 April 2011 at 23:59

mohon share

1 May 2011 at 03:04

mohon share..thank you

1 May 2011 at 09:53

jgn t'pgrh dgn fakta buatan yahudi-zionis ye.."10 lost tribe"...

mrk ni saja menyebut hanya 10..sbb nk m'ngaku sbg Yahudi..

rujuk blik artikel Tembok Yajuj Majuj Terbuka--ttg sej puak khazar

Anonymous
1 May 2011 at 20:08

mohon share.. and thank you very much for that information...

1 May 2011 at 21:44

Adakah kita Bangsa Melayu yang dicari oleh Hitler ketika Nazi mencari bangsa yang sempurna?

Anonymous
2 May 2011 at 02:19

mohon kongsi bersama... terima kasih... sopan gitu...

Anonymous
2 May 2011 at 04:04

takda sape ke yang nak bace dan kaji surah yusuf?maksud dari mimpi nabi yusuf a.s 11 bintang ,matahari dan bulan sujud kepada nabi Yusuf.
sokong sriwijaya... jgn percaya fakta buatan yahudi...memandai je zionis buat cite pasal 10 lost tribe.

2 May 2011 at 05:25

klu la benar 2 semua ini, kita harus myusun lgkah myiapkan diri msing2.. bgunkan kembali ank bgsa kita krn kita mkin djajah krisis moral yg xbtepi.. kpd pemilik blog, syabas, anda telah mbuka mata saya.. terima kasih.. sy ada mdgr smua ini, krn ada lecturer sy tlh myebutnya dlm klas.. betapa hebatnya kita tnp kita sedari..
-mohon kongsi di 'wall'-t.ksh.

2 May 2011 at 08:15

gen nabi allah yusuff.tak pelik la sbb org melayu kita mmg lawa,ganteng gitu!haahaha

2 May 2011 at 09:07

Book of Mormon ni tlh diseleweng dr kitab2 kuno yahudi yg lain...jd x hairanlah klu ad yg sebut ttg 10 Lost Tribe...(yahudi pd mulanya mmg sj nk tutup usaha diorg utk mcri 1 bgsa yg ilang..)

setuju dgn anonymous 2 may 0404, kaji kitab2 kuno tdhulu n ofkoz kalam Allah..

Anonymous
2 May 2011 at 15:09

anak nabi Adam bukan ke 2 pasang..???
aku semakin confuse...

kiko
2 May 2011 at 16:24

perlu ke kita nk bangga dengan bangsa kita??..sedangkn dlm al-quran menentang sekeras2nya penguasan bangsa ke atas bangsa lain..bermegah2 dengan keturunan..sedangkan yg sebenarnya bersatu atas dasar iman dan takwa..kita lihat mse nabi dulu,bukan org arab je yg tlong nabi..bahkan org afrika iaitu bilal bin rabbah...

2 May 2011 at 19:27

Anonymous 2 may 15:09, 22 pasang anak mksdnya keturunan drpd ank2 Adam tu...

2 May 2011 at 19:33

Kiko :

Tiada salahnya berbangga dengan bangsa sendiri. Tidak haram pon.

Cuma janganlah sampai menganggap bahawa 'bangsa lain' sebagai binatang spt mana yg dipegang oleh Zionis.

Ada ke mana2 ayt dlm artikel ni menyebut ttg penguasaan bangsa Melayu ke atas bangsa lain (sehingga menyalahi hukum Islam)?

2 May 2011 at 21:32

kiko:

pencarian terhadap kebenaran tntg bangsa melayu dan asal keturunan melayu bukan bertujuan utk bermegah.

dan tiada siape menyebut tentang penguasaan terhadap bangsa lain.

Anonymous
3 May 2011 at 17:32

Scythia = Sakai ???

Ada sesapa nak bagi pendapat dan komen.Ini penting bros!

3 May 2011 at 18:43

mohon share...
http://kitamalu.blogspot.com/

3 May 2011 at 22:39

mohon share yew..thnkz 4 da information..

4 May 2011 at 00:11

Salam,

Allah sentiasa melindunginya,sehinggakan dia sendiripun tidak mengetahui siapakah beliau sebenarnya... sehinggalah sampai waktu dan ketika dan (Dengan Izin Allah)beliau akan keluar diAkhir Zaman nanti. Dan ingatlah Allah lebih mengetahui!

Itulah Yang Yahudi cari///

Ana_Faz
4 May 2011 at 11:08

Asal usul Melayu & Islam di Nusantara yang rasanya lebih tepat, logic dan berfakta.

Cuba refer link ini.
http://sejarahnagarakedah.blogspot.com/

Anonymous
4 May 2011 at 18:41

Ana Faz, Melayu sememangnya berada di Nusantara merangkumi Semenanjung Tnh Melayu, Indonesia, Thailand, Myammar, Kemboja..

Isunya di sini bkn Melayu beragama Islam, tetapi "rumpun" Melayu..

Bangsa Melayu adlh bgsa yg hidup bpindah-randah, sbb itu kesan2 tinggalan bgsa Melayu ini t'catat dlm kitab2 kuno dr Nusantara hgga ke Mesir..

Sorg p'kaji dr Brazil penah wat kajian ttg kemungkinan 'Atlantis' pernah wujud di kwsn Nusantara dulu..

Sbb org Melayu ini bgsa yg hidup bpindah randah, maka tak mustahil artifak/tgglan bgsa Melayu ini ad d mana2...

Ana_Faz
5 May 2011 at 00:14

Perkataan 'Melayu' tidak wujud sebelum ke Islaman Pra Ong Maha Wanser, Raja Derbar, Kalaha (Kedah) pada 1100M.

Selepas menganut Islam dan menukar nama baginda kepada Sultan Muzaffar Shah I, beliau mengunapakai perkataan Arab الملاي(Al_Milayu) untuk menamakan kelompok rakyat beliau yang memeluk Islam untuk membezakan dari bukan Islam.

Sebelum Islam, tiada bangsa Melayu di Nusantara. Bangsa Melayu wujud bersama Islam dan hanya golongan yang menerima Islam sebagai agama dan cara hidup digelar bangsa Melayu; Melayu, Melayu Pattani, Melayu Acheh, Melayu Champ, Melayu Moro dan sebagainya. Kerana itu, di Nusantara, bangsa Melayu sinonim dengan agama Islam. Keluarnya seseorang itu dari Islam, maka dia tidak lagi dikenali sebagai Melayu.

Perkataan "Rumpun Melayu" hanya dimulakan oleh cendiakawan Malaysia, tidak diiktiraf oleh cendiakawan Indonesia, Filipina dan Thailand dan langsung tidak diguna pakai oleh penduduk Indo-China.

Selain Jawa, bangsa terbesar di Nusantara adalah Champa (indo-china) dan mereka tidak mengaku mereka 'rumpun Melayu'.

Satu lagi fakta: Tidak ada kesan sejarah yang menunjukkan mana-mana bangsa nomadic (berpindah-randah)yang berjaya mewujudkan kerajaan atau tamadun yang besar; Machu-Pichu, Inca, Angkor Wat, Brobudor, Great Pyramids, Rome, malah Stonehedge dan Easter Island, semua ini dibangunkan oleh bangsa yang tinggal setempat dan berkerajaan.

Bangsa Monghul adalah bangsa berpindah-randah terangung dunia tapi malangnya lebih dikenali sebagai penghancur tamadun, bukan pembangun.

Anonymous
5 May 2011 at 09:41

kita sedang bercakap ttg Melayu yg LEBIH DAHULU drpd 'kerajaan Kedah' awak tu...

klu kt bace Utusan Malaysia, jgn lupa baca Harakah/Malaysiakini..

baru seimbang..

Admin
6 May 2011 at 02:12

Ana Faz :

Trima kasih kerana berkongsi link tu..actually dah lama saya baca blog tu..tp sy juga baca artikel2 dr MistisFiles..

x kan lah sy nk crita ttg keseluruhan sej 'bangsa Melayu' mcm dlm MistisFiles @ sej negara kedah di dlm satu artikel ini..

lagi pun tajuk artikel ini adlh ttg Piramid yg ditemukan di Okinawa..di situ ada penemuan bbrp tulisan bahasa, serta keris yg ditemui..

info lain di atas sy masukkan supaya ia dpt dijadikan bukti betapa book of mormon (diseleweng dari kitab kuno Yahudi) ada mengkaji ttg MELAYU

klu pembaca mahu lbh "detail" ttg sej bangsa Melayu, saya ingatkan "artikel" ini bukan tempatnya..pergilah ke MistisFiles (kajiannya lebih jauh) dan Sejarah Negara Kedah atau lain2 sumber..(jgn buku teks sekolah sudah)

6 May 2011 at 11:51

mohon share..

6 May 2011 at 12:34

mohon share~

Anonymous
6 May 2011 at 15:58

agak pening dgn kenyataan ana_faz..
klu btl melayu ni bgsa baru slps kwjudan Melaka, kenapa melayu kt australia xtau lgsg cara hdup islam? cuma yg sama cara hdup dia dgn kite je lbh krg sama.

klu pn melayu adalah bgsa baru, sy nk tau jgk sblm tu mlayu ni bgsa ape? kite x sama dgn org asli ye, tamadun ni lama da wjud sblm islam smpi kt nusantara.

Anonymous
6 May 2011 at 17:43

Melayu mudah lupaaa!!

6 May 2011 at 19:40

salam.. smemangnya melayu ialah kaum yang hebat.. dan dikatakan orientalis sedang mengkaji orang2 Islam, terutamanya Melayu, untuk menyesatkan Melayu dan Islam.. dpat dibuktikan dengan minat rakyat Rusia dengan bahasa Melayu.. mereka lah orientalis.. khazanah2 bertulis Melayu semuanya dah dicuri masa penjajahan dulu, dan disebar2kan ke serata tempat di dunia..orientalis ni pulak la yang fasih menggunakan bahasa Melayu zaman dulu2, dengan sistem tulisannya sekali..kita sendiri pun tak tau tulisan macam tu, dan jugak bahasa Melayu yang digunakan pd ms dulu..

semua maklumat ini saya dapat daripada Ustaz Amin (yang dalam Tanyalah Ustaz TV9).. sekadar berkongsi..

6 May 2011 at 22:38

Sebelum nie ada jugak dengar ceramah pasal kehebatan Melayu di nusantara... i mean.. dunia...
Diharap pihak berjawib try la jugak hire researcher dan sebagainya untuk kaji sejarah sebenar ketamadunan Melayu! Kita berhak tahu!!!
Tapi ape jer yg kita mampu buat selain membaca bahan2 bacaan yg blum tentu sumbernya.. sedih...

7 May 2011 at 20:18

kiko:erm..anda perlu banyak membace lg..kajian ni sgt penting n bkan lah semate2 untuk berbange2,,sebalik nya..kajian ini giat djlankan oleh israel...dr sumber2 y bole dprcyai..israel ni akan digulingkan oleh orng2 melayu dr semnjung tnah mlayu..cbe google tgk blog2 laen...

Anonymous
8 May 2011 at 09:02

mohon share.. terima kasih

Anonymous
8 May 2011 at 12:09

salam, mohon share di fb..

9 May 2011 at 01:44

salam alaiykh...

artikel nie, sangat menarik dan membuka mata..ada sedikit resah jugak masa baca... namun ada lah baiknnya artikel ini dikuatkan dengan AL-QURAN...sebabnya kalau orang yang baca tanpa merujuk sesiapa takut percaya bulat-bulat.seandainya betullah tentang the lost tribe... apa yang penting kita nie adalah manausia yang telah diberi nikmat iman dan islam... wallahu'alam..

Azza
9 May 2011 at 16:23

JOURNEY : Rasanya pembaca sdiri sudah sedia maklum berkaitan hal diatas. Ttg penemuan piramid pernah dilaporkan d dlm akhbar the Star.

Maklumat the Lost Tribe yahudi yg lbh detail bleh dicari di blog MistisFiles. Wlpn ia sbh blog nmun kt perlu lihat jg kajiannya dtg dr siapa..

Ttg segala2 yg bkaitan hal2 diatas yg disebut dlm al-Quran rsnya pmbaca sndri bleh kaji..sbbnya mustahil utk sglny diletakkan dlm 1 artikel sj..

Sy pecaye ap yg admin post ni adlh serba ringkas utk memudahkan pbaca menerima mklmt baru..

spt kata Harun Yahya [Penulis buku kaum-kaum Yang Pupus] "sukar untuk mereka menerima sesuatu yang baru dalam hidup mereka.." beliau rujuk pd pemikiran manusia mengenai Teori Penipuan Sejarah

10 May 2011 at 21:22

fuh.bangga jd anak melayu.nak kena share ni.

Anonymous
10 May 2011 at 21:39

nak dgr satu cerita?ni cerita arwah moyang saya yg juga cicit raja batam..dulu ada sebuah negara di tebing sungai melayu..negara yg maju dan menjadi pusat pembelajaran ilmu dunia dan akhirat..

tu je yg aku igt,sebab masa tu aku kecik sgt lg nak igt sejarah..

tp takpe,nnt aku tanye kat adik arwah moyang aku

The Listener
14 May 2011 at 10:24

Lect sy yg pernah tinggal di Amerika dia pernah pegi Library of Congress..setiap buku yg diterbitkan di dunia ini mereka ada sekurang-kurangnya satu salinan..walaupun buku yg diharamkan..beliau jga pernah membaca sejarah ttg penjajah pd masa dulu spt Britain yg mndpt arahan dr Queen supaya membawa pulang transkrip asal mengenai tempat yg mereka jajah atau sampai..transkrip ttg apa sy tidak pasti mgkin sejarah atau ilmu pengetahuan tmpat itu..wallahualam..

15 May 2011 at 18:59

Saya telah membaca dan mengkaji mengenai Yakjud dan makjud since 4 years back..daripada sana saya trace berkenaan yahudi dan pertembungan dengan yakjud dan makjud. Cerita berkenaan temple of solomon, knight of templar, the lost tribe dan beberapa lagi penemuan yang sangat mengejutkan termasuk sistem diraja britain, pewujudan amerika dan pelbagai lagi. saya ada satu koleksi video berkenaan illuminati berharga RM18 utk satu set. set ni mengandungi dokumentari berkenaan iluminati..siapa2 berminat boleh PM saya di nirza83@gmail.com

21 May 2011 at 13:13

terbaik kajian yang sangt bagus untuk semua lapisan.....kenape tidak disiarkan kepada media2 massa ttg perkara ini??????walupun msih didalam kajian ttpi telah bnyak bukti2 yang kukuh ttg kewujudan orang melayu...

21 May 2011 at 13:23

Penemuan ini pernah disiarkan di akhbar berbahasa Inggeris di Malaysia, tetapi saya tidak pasti tarikhnya. Sekitar 2007 kalau tidak silap..

Anonymous
23 May 2011 at 18:32

nice article..tpi sy nk komen skit psl penggunaan frasa " yahudi islam " yg merujuk kpda puak yg mngikut ajaran Nabi Yusuf dan Nabi Ibrahim.. perkataan YAHUDI itu adalah satu agama, dan ISLAM itu juga agama..bg sya frasa yg tepat adalah "Bani Israel Islam"...mna muhgkin boleh jdi YAHUDI yg ISLAM...
dlm Al-Quran ada disebut ayat yg lebih kurang mksudnya (maaf sy lupa ayt yg ke brapa n dri surah mna)"TIDAKLAH IBRAHIM ITU YAHUDI ATAU NASRANI, TETAPI DIA ADALAH SEORANG MUSLIM"....
jd utk tidak mengelirukn maka sy rsa sesuai digunakn frasa "Bani Israel ISlam" berbanding "YAHUDI ISLAM"

Faiz
26 May 2011 at 19:57

anonymous 23 ko nie nk tegur org ko pon 1... yahudi tu bangsa bukan agama, agama sebenar bg org Yahudi ialah Judais, kitab Torah (taurat)..

27 May 2011 at 01:47

Salam.tuan tanah,mohon share k: adanaberkat-petua.blogspot.com

DrTruth
30 May 2011 at 21:13

Melayu does not mean it originates from Malaysia.... read up people...

Anonymous
7 June 2011 at 17:53

'Berpetualang ke Aceh'

9 June 2011 at 01:11

salam saudara, saya minta izin kongsikan entri ini di blog sy. baru saya tahu entri ini penyunting dia saudara. anyway sy da masukkan kdit link blog saudara. saya dapat artikel ni pada mulanya di fanpage alter terahsia bangsa Melayu.

10 June 2011 at 06:58

as slm.. sejarah ni bila dihayati mmg bes n manarik minatnya, spt kala haus sirap ais pung nikmat, ada kaitan bangsa scythia dgn asia ni hingga turun ke dua pergunungan kaukasus dan kaum barbar, mogul dsb.

sya sdh x berapa ingat tetapi jika anda berminat cuba dapatkan buku ALEXANDER ADALAH ZULQARNAIN dr penerbit PTS, baca isinya bkn tajuknya ye.. ada disertakan juga map n lokasi bangsa'2 yg mungkin menarik minat anda. selebihnya wallahuaklam, salam perkongsian dan w'slm.

Anonymous
10 June 2011 at 16:23

yahudi..bangsa lu akan jadi daging cincang lepas ni.

11 June 2011 at 20:48

Pelancaran Ekspedisi Jejak Warisan Jawi 2 telah berjaya dilancarkan 24 mei bertempat di Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan Malaysia.
Tak tau la yg mana betul ni bila ada seorang pakar sejarah menyatakan-
"Ayuthia adalah sebuah kerajaan Melayu yang telah di 'hijack' sejarahnya oleh bangsa Tai, dan kami sedang berusaha mendapatkan keputusan terkini dari pihak Perancis untuk menyakinkan lagi kajian kami bahawa kompleks di Ayuthia itu adalah binaan masjid," kata pengkaji (Dr.) yang dirahsiakan namanya buat masa ini.

"Siam dan Tai itu dua bangsa yang berlainan, kajian linguistik membuktikannya, Siam, Champa itu adalah Melayu," tambahnya lagi.
Apabila ditanya tentang bangsa Mala dansejarah mistik dan sebagainya, mereka mendakwa perkara seumpama itu tidak boleh diguna pakai kerana ia berasaskan khayalan semata-mata.
"Itu semua berasaskan khayalan," menurut Dr. itu lagi.

Ape pendapat semue?

Anonymous
12 June 2011 at 19:13

Salaam,
Apabila anda baca dgn yakin: Jejak Warisan Jawi 2, Alter Terahsia Bangsa Melayu dan THH anda pasti akan mendapat jawapannya KENAPA,BAGAIMANA dan UNTUK APA..! Walau bagaimanapun, yg paling penting drp semua ini ialah: Anda akan mendapati tentang Bertapa PERKASA nya BANGSA MELAYU itu sendiri hinggakan ada yg sanggup mencuri identitinya dgn memutarbelitkan fakta ,juga terdapat org2. melayu sendiri yg secara langsung @ tidak langsung bekerjasama dgn THH utk kepentingan sendiri dan menjahanamkan Bangsa, sepertimana yg dilakukan oleh raja2 melayu dahulu dgn cara bersengkokol bersama2 dgn kuasa asing bagi mendapatkan tahta @ mungkin juga diatas kebodohan sendiri dgn menengepikan Suruhan2 Allah Taala(swt) dan Rasul2NYA seperti yg sedang terjadi di Negara kita sekarang ini.(Current Political Scenarios).
Sila ke Link:
ALTER TERAHSIA BANGSA MELAYU pdf - Srikandi
http://www.2shared.com/document/ePLjqv_t/ALTER_TERAHSIA_BANGSA_MELAYU_p.html
ALTER TERAHSIA BANGSA MELAYU prc- Srikandi
http://www.2shared.com/file/0RI-FKSh/ALTER_TERAHSIA_BANGSA_MELAYU_p.html
ALTER TERAHSIA BANGSA MELAYU docx- Srikandi
http://www.2shared.com/file/yGQMEMwN/ALTER_TERAHSIA_BANGSA_MELAYU_d.html
Terdapat dlm tiga jenis FILE (Utk eBook-prc, pdf dan doc)

Salaam.
alItrah alTahirah.

Anonymous
12 June 2011 at 21:43

tumpang share link fb.

20 June 2011 at 19:33

Setiap manusia mpunyai pendapat sendiri, tak ada gunanya kalau saya terus memabalas dgn penjelasan balas yg panjang jika masing2 mpunyai pndpt. jadi ;

BACA - KAJI - NILAI

percaya atau tidak terpulanglah.

22 June 2011 at 05:34

lama juga bangsa yang bergelar melayu nie hidup di atas muka bumi.. Masya'allah..

Anonymous
30 June 2011 at 20:02

Boleh tolong beri reference untuk 'satu kaum yang dijumpai berdekatan dengan tasik di jepun' tu. Link pun ok.

Anonymous
2 July 2011 at 16:26

thanks alot,selama ni aku dgar cte yg samar dri ckgu plkn aku je.. so skng aku da bce sndri lgi paham...

bagus bro,ko bkk mate ktrang,aku nk share kt anak2 mlyu yg laen.


aryez_tingtong@hotmail.com

Anonymous
2 July 2011 at 16:32

haaa,btw dlm cte the arrival pon ade ckp psal 12 bangse yg hilang tu,dan ade stu blog aku bce,melayu slh stu bangse yg hilng tu,dan stu hari nnti melayu jgk laa yg akan muncul bunuh orng yahudi.so sbb tu laa US beriya2 nk sesat kn anak melayu skng. Jgn leka dgn stiap langkah wahai bangse2 ku skalian.=)

8 July 2011 at 11:28

xpyh buat latihan fizikal,technology bagai... kuatkn/rajin kn beramal,tegak syariat Islam,serah segalanya pada ALLAH.. tgk la perang2 Islam pihak kafir jauh ramai sampai nisbah 1:3,1:6 tetapi boleh menang.. sbb ape teguh/yakin pada ajaran Islam... korg tgk la panglima agung Islam, saidina ali,salahudin al ayubi,sultan muhammad al fateh (lupe lak sape yg twn spain n ramai g)tgk la persamaan dorg (solat mlm,puasa sunat,zikir etc).. korg akan ckp itu dulu2 boleh la skrg xleh bz xleh nk beribadat n kejar teknologi je bleyh kalahkn dorg.. itu la sistem yg yahudi buat utk melalai kn kita spt ade hadis nabi umat akhir zaman ramai spt buih di lautan..mmg fikir mcm xlogikkn aku ckp.. cube tgk perang badar..Orang Islam pada masa itu cuma mempunyai beberapa bilah pedang, kayu dan beberapa ekor kuda sahaja berbanding tentera kafir yang cukup kelengkapan. 313 umat Islam vs 1000 org kuffar.. menang umat Islam... kembalikan la sistem khalifah ini bukan soal politik ke ape ini tanggung jwb SETIAP umat Islam... arap2 admin bykkn post pasal panglima2 Islam utk mengingatkn org Islam betapa hebatnya kite ketika Negara Islam yg berpegang pada al-qur'an n hadis.. kite bukan xleh kembalikan kegemilangan itu.. tp tanya hati kite sanggup ke kite berubah?

20 July 2011 at 09:21

xleh nk tgk la vdeo 2 .
erm , mohon share =)

20 July 2011 at 09:24

MOHON SHARE . . .

20 July 2011 at 09:24

info yg sgt menarik .

29 July 2011 at 02:07

usah dikenang barang yg lama... kelak gundah jadinya... jawapan ada dalam diri... dalam cahaya,ada cahaya... dalam cahaya,ada kegelapan... dalam kegelapan ada cahaya... formula diberi mencari diri... fungsi minda kembali sepenuhnya... bila ilmu yg telah lama dilupakan kembali menemani... kata-kata tiada bererti... hanya rasa dikongsi bersama...

16 August 2011 at 15:00

mohon share!

21 August 2011 at 09:41

satu article yg menarik ttg melayu....thanks coz byk wat kajian sejarah melayu nie..

13 November 2011 at 02:23

mohon share.

15 November 2011 at 10:58

mohon share bro dalam blog saya...

Anonymous
22 November 2011 at 10:59

Syabas, satu artikel yang menarik untuk menaikkan mertabat Melayu yang sering dilupakan apabila orang Melayu dah jadi Arab dan dah mula sedap dengan kurma dan bukannya sambal belacan.Perlu diingatkan , bangsa ku, "Melayu itu bukanlah kulit atau rupa tetapi adalah alam budaya ketuhanan dan budaya yang memerintah".Melayu tetap dengan dat resamnya yang bersopan santun.Islam tetap satu, tetapi Bangsa Melayu adalah bangsa yang pertama dari keturunan Nabi Ibrahim hasil dari perkahwinan dengan puteri Champa yang bernama Keturah.Alphabet Jawi telah lama ujud sebelum "Sundaland tenggelam"...dan alphbet itu telah digunakan oleh orang Arab mengikut bahasanya apabila Rasullullah di beri wahyu.Melayu telah bertamdddun beribu tahun dahulu dan sekali-kali tidak akan menanam anak perempuan hidup-hidup sepertimana yang dilakukan oleh orang-orang Arab semasa zaman Jahilliyah.
Kita mengagungkan "Islam" dan bukan nya bangsa dan budaya Arab.Bagi merka yang terlalu yaksub dengan budaya Arab, saya nak tanya "DIMANAKAH TENTERA-TENTERA ARAB KETIKA DATOK NENEK MOYANG KITA DISEMBELIH OLEH ORANG-ORANG JEPUN KETIKA PERANG DUNIA KEDUA DULU?.DIMANAKAH TENTERA-TENTERA HEBAT ARAB KETIKA NEGARA DIJAJAH OLEH PORTUGIS, INGGERIS DAN SEBAGAINYA?.Bukankah panglima-panglima Melayu seperti Datok Bahaman, Mat Kilau dan lain-lainnya sanggup berkorban untuk anak-anak cucunya sekarang?
Sebab itu "Tak sempurna Shariat tanpa Hakikat" sepertimana yang dipelajari oelh Nabi Allah Musa dari nabi Allah Hidhir.
Melayu tidak kenal akan tuhan tetapi hanya kenal kepada "Raja Tujuh Petala Langit dan bumi".

Anonymous
22 November 2011 at 11:01

Syabas, satu artikel yang menarik untuk menaikkan mertabat Melayu yang sering dilupakan apabila orang Melayu dah jadi Arab dan dah mula sedap dengan kurma dan bukannya sambal belacan.Perlu diingatkan , bangsa ku, "Melayu itu bukanlah kulit atau rupa tetapi adalah alam budaya ketuhanan dan budaya yang memerintah".Melayu tetap dengan dat resamnya yang bersopan santun.Islam tetap satu, tetapi Bangsa Melayu adalah bangsa yang pertama dari keturunan Nabi Ibrahim hasil dari perkahwinan dengan puteri Champa yang bernama Keturah.Alphabet Jawi telah lama ujud sebelum "Sundaland tenggelam"...dan alphbet itu telah digunakan oleh orang Arab mengikut bahasanya apabila Rasullullah di beri wahyu.Melayu telah bertamdddun beribu tahun dahulu dan sekali-kali tidak akan menanam anak perempuan hidup-hidup sepertimana yang dilakukan oleh orang-orang Arab semasa zaman Jahilliyah.
Kita mengagungkan "Islam" dan bukan nya bangsa dan budaya Arab.Bagi merka yang terlalu yaksub dengan budaya Arab, saya nak tanya "DIMANAKAH TENTERA-TENTERA ARAB KETIKA DATOK NENEK MOYANG KITA DISEMBELIH OLEH ORANG-ORANG JEPUN KETIKA PERANG DUNIA KEDUA DULU?.DIMANAKAH TENTERA-TENTERA HEBAT ARAB KETIKA NEGARA DIJAJAH OLEH PORTUGIS, INGGERIS DAN SEBAGAINYA?.Bukankah panglima-panglima Melayu seperti Datok Bahaman, Mat Kilau dan lain-lainnya sanggup berkorban untuk anak-anak cucunya sekarang?
Sebab itu "Tak sempurna Shariat tanpa Hakikat" sepertimana yang dipelajari oelh Nabi Allah Musa dari nabi Allah Hidhir.
Melayu tidak kenal akan tuhan tetapi hanya kenal kepada "Raja Tujuh Petala Langit dan bumi".

Anonymous
25 November 2011 at 23:38

Saya pernah mendapat fakta secara biological bahawa dari kajian, DNA bangsa melayu adalah yang terkuat. Jika dikacuk dengan apa bangsa pun alel DNA melayu masih dominan dalam silangan alel DNA. Wallahualam . sejarah sebuah keluarga, Sebelah ibu, nenek berasal dari tanah jawa dan berkahwin degan atuk dari tanah besar cina datang ke tanah semenanjung dan menatap di barat semenanjung. masih menggunakan bahasa melayu banjar untuk bertutur tetapi hanya ke genrasi ibu. Sebelah bapa, moyang datuk berasal dari brunei dan berkahwin dengan moyang nenek dari siam menetap di utara semenanjung.
Insan kacukan dari 4 rumpun dan masih dipanggil melayu.
Anak dari generasi selepas tu pulak kacukan arab dari
benua afrika. Kemungkinan dari inilah yg akn membawa keturunan yang akan membunuh golongan sesat diakhir
zaman.???

Anonymous
29 December 2011 at 14:02

Salam dan Sejahtera dan Hai,

Menarik perhatian saya dimana, kisah ini pernah diceritakan oleh nenek moyang saya dan keayahnda saya ,

apa apa pun tuan, sejarah kita ambil iktibar, keturunan kita, siapa kita dan apa pun jua.. Allah yang berkuasa dalam segalanya. Makhluk tiada kuasa.

sebab itu ada makhluk pupus, hilang lah dan macam2.. rahsia atau misteri ini, insyaAllah kita akan dapat tahu jua.

saya sebenarnya sedang mencari artikel dan bahan bacaan seperti ini. suka saya katakan kita keturunan Nabi adam dan kita semua bersaudara dan kita juga yang memisahkan atau menjurangkan keadaan atas dasar pelbagai sebab.

fuhhhh....teruskan pada pengkaji untuk mengkaji. dan yang lain jangan lah nak membangkang atau menidakkan. perhatian peringatan amat dihargai.

akhirkata; Susur galur ini akan membawa kita kepada penciptaNya , Allah S.W.T

Sekian Wsalam,

AA

2 January 2012 at 13:11

post ni gempak, insyaAllah, bangsa melayu yg akan menaikkan islam lebih tggi, dan bangsa yg akn menghancurkn yahudi zionis

4 January 2012 at 07:41

mohon share di blog

18 January 2012 at 21:15

mohon share...=)

aman
7 February 2012 at 02:43

adooiii....org melayu nak gak ada piramid...adakah melayu bangsa peniru?

6 May 2012 at 19:08

sbnarnye kita tak perlu heran jika bangsa melayu pernah jd tamadun yg hebat yg setanding dgn tamadun Mesir atau Mesopotamia, kita boleh lihat byk peninggalan empayar melayu purba masih lg tersergam indah sehingga ke hari ni. tak salah kalo org melayu kaji balik sejarah yg hilang dan bangga dgn asal usul serta pencapaian bangsa sndiri supaya tidak lg dipandang sbg bangsa yg lemah. Tuhan maha Adil, Dia memberikan stiap manusia otak yg sama dan stiap bangsa memiliki keistimewaan yg tersndiri, jika Tuhan boleh beri mcm2 pencapaian kpd tamadun Cina dan Yunani begitu jugak dgn tamadun Melayu. cuma bile kita dah kenal sape diri kita jgnlah kita mula taksub sgt dgn kiri kita dan anggap melayu tu lg hebat/superior drpd bangsa lain sbb semua manusia berasal drpd nabi Adam a.s. jugak. tak kiralah ape bangsa pn tp perlu diingat; Mulialah sesuatu bangsa itu kerana Islam, hebat manepn kita tp kalo x reti bersyukur tetap jugak manusia yg kufur. sekian terima kasih.

Anonymous
9 May 2012 at 21:38

saya pernah baca mengenai piramid ni dekat blog lain yg saya follow stiap ari 2-3 tahun lepas. klo tak silap dkt blog tu ada papar gambar yg tunjuk piramid tu ada ciri2 melayu, salah satu gambarnya tunjuk permukaan dinding ada ukiran mcm pahlawan melayu dulu2. skrang blog tu dh tak bole folow, yg d'invite je tp mmg best n khayal...mistisfiles rasanya

Anonymous
17 May 2012 at 10:01

Cubaan ini telah menunjukkan satu lagi Masalah kpd Bangsa ini.
Kenapa? Itu sebab Sejarah Bangsa Melayu tidak di Kecoh2kan ! Kenapa? byk dah terjawap diatas... namun byk lagi yg lagi tersimpan...
Awat Kecoh2 ni....

Anonymous
20 November 2012 at 17:21

yang confirm ada catatan dlm sulalatus salstin (salasilah melayu) asas melayu dari iskandar zulkarnain... nama2 sultan pon ada letak perkataan 'shah'...

29 November 2012 at 08:44

boleh x kalau kita kata orang yang duduk dari malagasy, nusantara dengan pasifik tu sebagai bangsa Austronesian? sebab kalau melayu yang tinggal kat Riau dengan Tanah Melayu je a. Habis tu x kan nak kata Jawa tu Melayu kan? no racism here but think it wisely. Melayu ni bukan bangsa, tapi etnik. Austronesian baru bangsa.

Anonymous
6 December 2012 at 21:15

cba kalian kaji mengenai sejarah alaxandr zulkarnain.,,, yang menentang yakjuj makjuj... mesti ada hubung kait ngan sejarah bangsa melayu.. bedasarkan ilmu pembacaan saya baca dari buku Muhamad alexander, yakjuj makjuj ni berasal dari bangsa syntia( bangsa di utara china)dean mereka di kurung kn.. adakah penemuan pyramid ini munkin ada kaitan dengan sejarah tersebut siapa tahu.. kaji dan kaji

Melayu Sumatra... the real melayu
27 December 2012 at 08:00

sriwijaya itu kerajaan indonesia. Indonesia diapit 3 laut sesuai ramalan nostradamus(pasifik.. hindia dan antartika.) sedangkan malaysia hanya pasifik dan hindia. Indonesia juga memiliki muslim terbanyak di dunia.


Dan keris berasal dari jawa. Unesco pun mengakui. termasuk keris jepun tersebut.


bila negara kami sedang terpuruk... itu mungkin tanda2 bahwa bahwa negara melayu ini mirip seperti mekah(arab) ketika masih jahiliyah yang suatu saat di "masa hadapan" menjadi pusat kejayaan islam. Dahulu bangsa arab dihina oleh bangs persia, romawi, yaman, israil dan lainnya. Begitu jg kalian sering menghina kami bangsa indonesia. Kini bangsa pilihan Allah dan rasulnya ini masih dalam jahiliyah namn akan bernasib seperti bangsa mekah yg diridhoi Allah.


Mengingat begitu bangganya kalian membabggakan kemelayuan kalian. kalian lupa kamilah bangsa melayu yg sebenarnya... leluhur kalian. Silahkan dibuktikan.


Kesombongan kalian akan melayu mengingatkan kami pada kesombongan israel yang membanggakan keisrailannya.

Panglima Perang
5 January 2013 at 03:44

@melayu sumatera ~ Assalamualaikum buat anda.

with all due respect,rasanya enggak perlu kita tuduh menuduh atau saling 'berbunuhan' hanya kerana ingin menegakkan siapa melayu yang 'benar-benar melayu' diantara kita.asalnya tanah kita semua ini adalah satu,yang kemudiannya dipisahkn oleh banjir besar,kemudiannya dipisahkn oleh nama negara,dan sekarang dipisahkan lagi oleh sifat nasionalisme terhadap tanah air masing2.kaji & ketahuilah sesungguhnya apa yg berlaku ketika ini diantara umat melayu Islam di Malaysia & Indonesia ini adalah satu perancangan rapi oleh 'tangan-tangan tersembunyi' yg tidak ingin melihat kedua-dua puak 'melayu' di dua buah negara ini bersatu kerana mereka sesungguhnya mengetahui bahawa 'kebangkitan akhir zaman' itu akan bermula dari tanah ini.

janganlah terlalu berbangga dgn leluhur, kerana sesungguhnya Islam itulah yang sepatutnya diletakkan ditempat paling tinggi melebihi segala2nya.

jika kamu mengatakn yg kami telah menghina kamu, kami disini jg sebenarnya menganggap perkara yg sama juga kamu lakukan kpd kami.seharusnya kita sma2 merenung perkara & situasi ini dengan mata hati, yg realitinya melayu malaysia & melayu indonesia itu sma jatidirinya,yakni beragama Islam berRasulkan Muhammad berkiblatkan Makkah berTuhankan ALLAH SWT.

jangan pernah berlagak seolah2 kamu adalah bangsa 'ultimate' kpd kami disini, kerana sesungguhnya Allah tidak sesekali melihat bangsa dan leluhur itu sebagai faktor untuk memuliakan atau mengangkat darjat sesuatu kelompok manusia itu disisiNYA.

siapa yg sombong sebenarnya,kami atau kamu?fikir dgn akal dan renungkn dgn mata hati, mudah2an anda akan dapat melihat apa yg saya lihat.Dan saya jg berharap,anda adalah org yg bertamadun yg meletakkan akal mendahului emosi bila berbicara.kamu dtg dgn baik,kami akan layan kamu dgn baik dan begitulah sebaliknya...

ingat, MASUK TEMPAT ORANG BAWA OTAK BUKAN PISAU.

kpd admin,maaf krana komen ini tiada kena mengena dgn posting.seseorg perlu bertindak untuk mempertahankn diri 'kita' semua disini daripada diserang dgn sewenang-wenangnya

salam

Anonymous
23 January 2013 at 22:56

Keris dari jawa? haha funny

8 March 2013 at 22:36

Kenapa tertawa kalau keris memang dari Jawa?? coba kalian tengok mengenai informasi Budaya Jawa, info penemuan "Piramida raksasa" di Jawa Barat (yang memiliki umur lebih tua dan ukuran besarnya 3kali dari piramde terbesar di Mesir). saya jadi ingat mengenai kekuasaan zaman Patih Gadjahmada yang mampu memperluas kerajaannya hingga kamboja dan itu bukan wilayah yang kecil!! saya percaya Nusantara adalah Atlantis yang hilang, terlihat dari ribuan candi yang dapat ditemukan dan menunggu untuk ditemukan.

Anonymous
10 March 2013 at 20:18

suatu ilmu yang dikongsi.. (sebagai pembaca).. anda tidak berhak meletak HUKUM & MENGHUKUM.. sebaliknya baca, fahami & di mana bahagian ilmu yang anda yakin dan menambah baik keyakinan anda dengan Allah (swt), Rasulullah (saw) & Tauhid (kepercayaan) anda dengan Islam, RUKUM IMAN & RUKUN ISLAM, anda simpan.. dan yang sebaliknya.. buang jauh2.. susah ke?.. Terima Kasih Admin, perkongsian yang baik. :-) http://www.youtube.com/watch?v=7dt6FEPs320

Tidak perlu bertegang.. saya peringatkan diri saya & teman2.. tanamlah sifat kasih sayang dalam diri kita.. terhadap jiran tetangga, rakan2.. siapa sahaja yang anda sentiasa jumpai sehari-hari.. sayanglah mereka.. timbulkan rasa cinta kepada saudara se-Islam.. kejutkan semangat anda.. sudah masanya kita pecahkan sistem Demokrasi.. yang mengurung pemikiran kita semua.. "semoga Allah (swt) memberi Hidayah-Nya & Petunjuk-Nya"..Amin. Assalamualaikum..
http://www.youtube.com/watch?v=prlJKNibuxU

12 March 2013 at 17:38

salam pada semua.memang pada waktu itu bangsa melayu adalah satu kuasa yang besar mempunyai empayar sendiri tetapi itulah ketentuan allah(sunnahtullah) pada masa itu dan pada bangsa itu sendiri..kesah mereka banyak allah sebut dl al quran. Yusuf-12/111. Sesungguhnya pada kisah-kisah mereka itu terdapat pengajaran bagi orang-orang yang mempunyai akal. Al Quran itu bukanlah cerita yang dibuat-buat, akan tetapi membenarkan (kitab-kitab) yang sebelumnya dan menjelaskan segala sesuatu, dan sebagai petunjuk dan rahmat bagi kaum yang beriman.

Al –ankabuut-29/t40. Maka masing-masing (mereka itu) Kami siksa disebabkan dosanya, maka di antara mereka ada yang Kami timpakan kepadanya hujan batu kerikil dan di antara mereka ada yang ditimpa suara keras yang mengguntur, dan di antara mereka ada yang Kami benamkan ke dalam bumi, dan di antara mereka ada yang Kami tenggelamkan, dan Allah sekali-kali tidak hendak menganiaya mereka, akan tetapi merekalah yang menganiaya diri mereka sendiri.
al furqan-25/37. Dan (telah Kami binasakan) kaum Nuh tatkala mereka mendustakan rasul-rasul. Kami tenggelamkan mereka dan kami jadikan (cerita) mereka itu pelajaran bagi manusia. Dan Kami telah menyediakan bagi orang-orang zalim azab yang pedih;
Al a’rraf- 138. Dan Kami seberangkan Bani Israil ke seberang lautan itu, maka setelah mereka sampai kepada suatu kaum yang tetap menyembah berhala mereka, Bani lsrail berkata: "Hai Musa. buatlah untuk kami sebuah tuhan sebagaimana mereka mempunyai beberapa tuhan ." Musa menjawab: "Sesungguh-nya kamu ini adalah kaum yang tidak mengetahui (sifat-sifat Tuhan)."
Al a’rraf-7/137. Dan Kami pusakakan kepada kaum yang telah ditindas itu, negeri-negeri bahagian timur bumi dan bahagian baratnya yang telah Kami beri berkah padanya. Dan telah sempurnalah perkataan Tuhanmu yang baik (sebagai janji) untuk Bani Israil disebabkan kesabaran mereka. Dan Kami hancurkan apa yang telah dibuat Fir'aun dan kaumnya dan apa yang telah dibangun mereka.
Al a’rraf-7/136. Kemudian Kami menghukum mereka, maka Kami tenggelamkan mereka di laut disebabkan mereka mendustakan ayat-ayat Kami dan mereka adalah orang-orang yang melalaikan ayat-ayat Kami itu.
Al baqarah 2/50. Dan (ingatlah), ketika Kami belah laut untukmu, lalu Kami selamatkan kamu dan Kami tenggelamkan (Fir'aun) dan pengikut-pengikutnya sedang kamu sendiri menyaksikan.
al anbiyaa-21/77. Dan Kami telah menolongnya dari kaum yang telah mendustakan ayat-ayat Kami. Sesungguhnya mereka adalah kaum yang jahat, maka Kami tenggelamkan mereka semuanya.
16. An Nahl
Ayat 36. Dan sungguhnya Kami telah mengutus rasul pada tiap-tiap umat (untuk menyerukan): "Sembahlah Allah (saja), dan jauhilah Thaghut[826] itu", maka di antara umat itu ada orang-orang yang diberi petunjuk oleh Allah dan ada pula di antaranya orang-orang yang telah pasti kesesatan baginya[826]. Maka berjalanlah kamu dimuka bumi dan perhatikanlah bagaimana kesudahan orang-orang yang mendustakan (rasul-rasul).
35. Faathir
Ayat 44. Dan apakah mereka tidak berjalan di muka bumi, lalu melihat bagaimana kesudahan orang-orang yang sebelum mereka, sedangkan orang-orang itu adalah lebih besar kekuatannya dari mereka? Dan tiada sesuatupun yang dapat melemahkan Allah baik di langit maupun di bumi. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha Kuasa.
32. As Sajdah
Ayat 26. Dan apakah tidak menjadi petunjuk bagi mereka, berapa banyak umat sebelum mereka yang telah Kami binasakan sedangkan mereka sendiri berjalan di tempat-tempat kediaman mereka itu. Sesungguhnya pada yang demikian itu terdapat tanda-tanda (kekuasaan Allah). Maka apakah mereka tidak mendengarkan?

20. Thaahaa
Ayat 128. Maka tidakkah menjadi petunjuk bagi mereka (kaum musyrikin) berapa banyaknya Kami membinasakan umat-umat sebelum mereka, padahal mereka berjalan (di bekas-bekas) tempat tinggal umat-umat itu? Sesungguhnya pada yang demikian itu terdapat tanda-tanda bagi orang yang berakal

Anonymous
17 March 2013 at 00:33

NOSTRADAMUS PROPHECY MERAMALKAN : "Dia muncul dari Negeri yg terletak dipertemuan 3 buah laut. Negara Timur tempat perjuangan pemimpin tersebut terletak dipertemuan 3 laut..." - Nostradamus.

Siapakah dia pemimpin yg dimaksodkan oleh Nostradamus itu.? Rata2 manusia sudah tahu, apatah lagi Illuminati terlebeh lagi mengerti tahu, mereka itu sedang mencari2 dan memburu. Tidak laen itulah Imam Mahdi AS dimana kebangkitannya sedang ditunggu2. Dinegeri manakah terletaknya dipertemuan 3 buah laut yg dimaksodkan itu..?? Ada orang yg mengatakan pertemuan 3 buah laut itu adalah Semenanjong Arab Al-Jazeera. Maka ramei yg dapat meramalkan, termasuk Illuminati, yg dimaksodkan itulah Semenanjong Tanah Melayu. Apakah kelebehan dan keistimewaan Semenanjong Tanah Melayu...??? Allahu'alam....

Anonymous
18 March 2013 at 03:53

APE PASAL X BLEH TGK VIDEO!!..

25 May 2013 at 07:30

Anak-anak muda ,Sejarah serta kajian membuktikan Salasilah bangsa ,bukan masa untuk berbangga tapi buktikan di persada dunia. Yang rahsia tetap rahsia Akan terbongkar bila tiba saat nya.

2 August 2013 at 18:01

Ramai Org Melayu kini yg buta sejarah .. tidak bangga dgn bangsa melayu sendiri .. tgkla kegemilangan bangsa kita yg dulu .. sekarang ni bnyk penipuan sejarah yg telah mengkaburkan pandangan kita .. buku teks sekolah menengah pon sma ..
Tiba masanya nanti .. dengan izin Allah , bangsa Melayu akan bangkit semula ..
Insya Allah *

Anonymous
15 August 2013 at 01:12

Ephraim? Tefa Ephraim, anak saudara kepada Jacob Mordecai, manager hotel E&O Penang, RIP pada tahun 2011 di Pulau Pinang... yahudi malaysia yang terakhir. Anak saudaranya Tefa Ephraim, pemegang passport Malaysia berketurunan yahudi, sekarang tinggal di Australia... korang ingat kat Malaysia ni takda yahudi ke yoep? Itu baru betul keturunan Ephraim admin! Bukan orang melayu... Pure yahudi lagi...

Anonymous
15 August 2013 at 23:29

Pembetulan, namanya David Mordecai, bukan Jacob.... dan mengikut laporan didalam akhbar The Star tersebut, yahudi pertama yang menjadikan Malaya sebagai tanahairnya adalah Ezekiel Aaron Menasseh pada tahun 1895... nah sekarang terbukti keturunan Ephraim dan Menasseh bukannya dari kalangan melayu sebaliknya dari kalangan yahudi berbangsa eropah. Oleh itu janganlah terlalu berbangga dengan kisah2 mitos dongeng melayu itu. Sedangkan kesahihannya juga diragui. Kembali ke alam nyata, jangan asyik dibuai mimpi indah yang tak berkesudahan...

19 August 2013 at 11:41

good entry.... especially on the finding of pyramid under sea of japanese island. interesting

Post a Comment
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. MacJay.Net - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger